سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره):

اسکان اضطراری زلزله زدگان به اسکان دائم تبدیل شود

سرپرست کمیته امداد با تاكيد بر ضرورت اسكان دائم زلزله زدگان گفت:کمیته امداد آمادگی دارد تا فضا و زمین را تحویل گیرد و یک اتاق روی نقشه ای که وجود دارد، بسازد تا آسیب دیدگان با فوریت اسکان پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حسین انواری با حضور در هشتمین جلسه ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان
با وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گفت:با فراهم شدن اسکان اضطراری و تامین معیشت روزانه زلزله زدگان، آسیبهای جسمی این افراد تا حدی کاهش پیدا کرده است؛اما زلزله زدگان با آلام و تاثراتی مواجه هستند که کمتر روی آن سرمایه گذاری صورت گرفته است؛کمیته امداد امام خمینی(ره)توانسته این ضعف را تا حدودی برطرف کند  و در کنار حمایتهای تغذیه ای و اسکان،به نیازهای عاطفی این افراد رسیدگی کند.
وی ادامه داد:تا کنون کمیته امداد 40 تیم مشاوره ای دینی و روحی روانی به مناطق زلزله زده اعزام نموده است تا بتوانند فشار روحی وارد شده به این افراد  را تعدیل بخشند.
انواری با بیان اینکه ساخت 3هزار و 500 واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در مناطق زلزله ده مورد نیاز است،خاطر نشان کرد: از این تعداد کمیته امداد ساخت 2هزار واحد مسکونی روستایی مددجویی را در دستور کار خود قرار داده است؛ این خانواده ها اغلب با سرپرست زن اداره می شوند که نیازمند توجه بیشتری هستند که کمیته امداد آمادگی دارد آنها را در زمینه ساخت مسکن مددرسانی کند. و همچنین تمامی نیروهای این نهاد در سراسر کشور را به همراه خیرین و خیریه ها بسیج  کند.
سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه وسایل ضروری زندگی زلزله زدگان از بین رفته است،اظهارداشت:نیاز است در مرحله بعدی بعد از اسکان با شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی در استانها مختلف ارتباط برقرار شود تا آسیب دیدگان به صورت هدیه و یا با قیمت پایین امکانات زندگیشان را فراهم کنند تا آلام این افراد کاهش پیدا کند.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود حضور پررنگ مردم و خیرین و خیریه ها در فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی(ره) را یکی از اهداف اصلی این نهاد برشمرد و گفت: در سازماندهی جدید حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش شده است تا با تکیه بر مبانی دینی از تمامی ظرفیتها استفاده شود.
وی با اشاره به افزایش حضور مردم در فعالیتها و طرحهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: این امر حکایت از اعتماد سازی دارد که به تقویت مشارکتها،همبستگیها،تعهدها و مسئولیتها منجر شده است./ز
برچسب ها: اسکان ، دائم ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.