سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزایش بروز شكستگی های استخوانی، به دلیل کاهش اسید معده

كاهش اسید معده در طولانی مدت به افزایش بروز شكستگی های استخوانی در افراد مبتلا منجر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،یك فوق تخصص كبد و گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: استفاده طولانی مدت از داروهای كاهنده ترشح اسید معده می تواند به كاهش جذب ویتامین B 12 ،كلسیم و آهن منجر شود.

نظریان افزود: علاوه بر آن تداوم مصرف داروهای كاهنده اسید معده، خطر عفونت های روده ای را در افراد افزایش می دهد.

وی با اشاره به علل دیگر ناراحتی معده تصریح کرد: مصرف بی رویه انواع مسكن ها نیز می تواند زمینه ناراحتی های معده را در افراد افزایش دهد.

این فوق تخصص، بی اشتهایی و كاهش وزن را از علائم بروز زخم های معده و روده در افراد دانست و اظهار داشت: تهوع و استفراغ و سوزش سر دل از شاخص ترین علایم زخمهای معدی و روده در افراد است.

نظریان ادامه داد: مدفوع سیاه و قیری رنگ در زخم های معده به خصوص در بزرگسالان، بسیار معمول می باشد كه نشان دهنده خونریزی های مزمن یا حاد در دستگاه گوارش فوقانی می باشد، كه با مشاهده این علایم فرد باید به پزشك متخصص مراجعه كند.

وی با بیان اینكه نشانه های زخم های معده در افراد متفاوت است یادآورشد: سابقه خانوادگی و تشدید احساس ناراحتی معده درمدت زمان طولانی از مواردی است كه می تواند به زخم معده منجر شود.

این فوق تخصص كبد و گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، خاطرنشان كرد: دریافت شرح حال دقیق از وضعیت بیمار و انجام آزمایش های مختلف، نوع درمان و داروهای مورد نیاز برای این بیماران را تعیین می كند./س
برچسب ها: افزایش ، شکستگی ، استخوان ، معده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.