سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

پیشرفت 55 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هرمزگان

پالایشگاه ستاره خلیج فارس با 55 و نیم درصد پیشرفت در دست ساخت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه در بندرعباس از طرح های بزرگ و راهبردی نفتی کشور است که ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه میعانات گازی را در روز دارد.

شریعتمداری افزود: با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه 36 میلیون لیتر بنزین ، 14 میلیون لیتر گازوئیل ، سه میلیون و 37 هزار لیتر سوخت جت ، سه میلیون و 81 هزار لیتر گاز مایع ، 130 تن گوگرد و 468 تن هیدروژن تولید می شود.

وی تصریح کرد: خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس با خط لوله ای بطول 400 کیلومتر که 97 و نیم درصد پیشرفت کاری دارد از عسلویه تامین می شود.

مدیر طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: طرح آبگیر از دریا نیز با ظرفیت 200 هزار متر مکعب در ساعت، دارای هشت عدد تلمبه در فاصله 5 و نیم کیلومتری از پالایشگاه و در مجاورت دریا با پیشرفت 90 درصدی در حال ساخت است.

شریعتمداری افزود: تاکنون برای ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک میلیارد و 700 میلیون یورو هزینه شده است و برای تکمیل آن یک میلیارد و 400 میلیون یورو نیاز است.

وی تصریح کرد: ساخت این پالایشگاه از سال 1386 در سه مرحله آغاز شده است.

مدیر طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مرحله نخست آن خرداد 1392 و مراحل بعدی در فواصل هر شش ماه به بهره برداری می رسد.

شریعتمداری افزود: در ساخت این پالایشگاه سعی شده است از تجهیزات داخلی استفاده شود و در حال حاضر 75 درصد تجهیزات به کار رفته ساخت کشور است.

وی تصریح کرد: چهار هزار نفر در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشارکت دارند و با رویکرد استفاده از نیروهای بومی این شمار به هشت هزار نفر می رسد.

مدیر طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده های با ارزش ، اشتغالزایی بیشتر، ایجاد ارزش افزوده بیشتر بر میعانات گازی تولید در پالایشگاهای گازی پارس جنوبی و تولید محصول استانداردهای کیفی از اهداف ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

شریعتمداری افزود: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ۷۰۰ هکتار مساحت در شمال غرب بندرعباس ، در نزدیکی پالایشگاه نفت قدیمی بندرعباس آغاز شده است .

وی تصریح کرد: اکنون پالایشگاه نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش 320 هزار بشکه نفت خام ومیعانات گازی در هرمزگان فعال است که 19 درصد فرآورد های نفتی کشور را تامین می کند ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.