سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برگزاری جشنواره محیط زیست درآموزه های رضوی در فارس

جشنواره محیط زیست درآموزه های رضوی در فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: جشنواره منطقه ای محیط زیست درآموزه های رضوی با محوریت استان فارس و با شرکت استانهای اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، یزد وکهکیلویه و بویر احمد مهر ماه امسال در شهر شیراز برگزار می شود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: ایجاد حساسیت عمومی در حفظ زیست بوم ها و تنوع زیستی کشور، تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع حیاتی زمین به مدد تعالیم دینی ،توسعه فرهنگ محیط زیستی وتنویر افکار عمومی و معرفی ارزشهای تنوع زیستی و زیست بوم ها در تأمین حیات اجتماعی انسان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ محیط زیست و جلب کانون توجه هنرمندان به ظرفیتها ی محیط زیست در تهیه آثار هنری افزود: کلیه هنرمندان عکاس و فیلمسازان میتوانند در این جشنواره شرکت کنند. جشنواره در دو سطح آماتور و حرفه ای برگزار می شود آثار ارسالی در دو بخش فیلم و عکس الزاماً باید در استانهای فارس، اصفهان ، هرمزگان، کرمان، یزد، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد تولید شده باشد.
ابراهیمی کارنامی افزود: آثار تولید شده در این جشنواره با تأسی از فرهنگ منور رضوی پذیرفته می شود. هر چند حفظ محیط زیست موضوع اصلی برگزاری این جشنواره خواهد بود.
عکاسان و فیلمسازان می توانند در محور های ذیل نیز در این جشنواره شرکت کنند:
نقش تنوع زیستی بر سلامت انسان،الگوی صحیح بهره برداری مطلوب از منابع ( توسعه پایدار)، شناسایی و معرفی تنوع زیستی ( گیاهی و جانوری ) با تأکید بر زیبا شناختی و جلوه های آفرینش،معرفی عوامل تخریب زیست بوم ها ( بیابان زایی ، شکار و صید و چرای بی رویه و ... ) ،ارزیابی تأثیر حضور گونه های نادر و اهمیت زیستی گونه ها در چرخه حیات ،تأثیر تغییرات اقلیمی و رشد جمعیت بر زیست گاه ها و گونه های حیات وحش ( گرمایش جهانی ، ریزگردها و ... )،نقش زیست بوم های طبیعی در شکل گیری تمدن های پیشین،هنر و محیط زیست،آموزش و اخلاق محیط زیستی ،سنگواره ها و سنگ نگاره های محیط زیست ،مشارکت جوامع محلی و مردم در حفظ محیط زیست،انرژی های نو و محیط زیست،نقش عناصر طبیعی در توسعه گردشگری طبیعی، تصاویر زیبا از تنوع زیستی و مناطق بکر طبیعی.
وی همچنین گفت: فراخوان و فرم شرکت در این جشنواره تهیه شده و هنرمندان میتوانند با تهیه آن از واحد آموزش این اداره کل ، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به تکمیل و ارسال آثار و فرم مربوطه تا تاریخ 20 شهریور ماه به آدرس شیراز، خیابان فلسطین ،نبش اردیبهشت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اقدام کنند./س

برچسب ها: جشنواره ، زیست ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.