سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نظر حضرت آيت الله سيستاني در مورد شركت در قرعه‌كشي با ارسال پيامك بدون متن

دفتر حضرت آيت الله سيستاني در خصوص سوالی درمورد شركت در قرعه كشي با ارسال پيامك بدون متن پاسخ داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، پرسش : از مقلدين آيت الله سيستاني هستم گاهي اوقات از برخي شركت‌ها، پيامكي دريافت مي‌كنيم كه در پيامك اينطور نوشته شده: «با ارسال يك پيامك بدون متن در قرعه‌كشي مثلا يك خودرو و غيره شركت كنيد». ظاهرا همزمان با ارسال پيامك به سامانه شركت مبلغ 75 تومان از طريق قبض يا كسر از كارت شارژ از حساب ما كسر و به حساب آن شركت واريز مي شود و احتمالا جوايز نيز از همين پول تهيه مي‌شود.
اولين سوال اين است كه حكم شرعي اين كار چيست؟ سوال دوم اينكه آيا شركت در اين مسابقه و قرعه‌كشي جايز است؟ و سوال سوم اينكه آيا مالك هديه‌اي كه مي‌دهند مي‌شويم يا خير؟
حجت الاسلام محمودي نماينده پاسخ به استفتائات حضرت آيت الله سيستاني گفت: نظر حضرت آيت الله سيستاني در پاسخ به سوال اول اين است كه: اصل اين كار شرعي نيست و جايز نيست.
در پاسخ به سوال دوم بايد گفت وقتي اين عمل صحيح نباشد شركت كردن درآن هم جايز نيست.
و در پاسخ سوال سوم نظر ايشان اين است كه: اگر شركتي كه به شما هديه يا جايزه مي‌دهد خصوصي باشد مي‌توانيد مالك آن هديه شويد؛ اما اگر آن شركت دولتي باشد، آن هديه يا جايزه به عنوان مجهول المالك است و بايد با نماينده مرجعتان مصالحه كنيد و آن هديه را كه دريافت كرديد حلالش كنيد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.