سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

صادرات گل و گیاهان زینتی استان مركزی 40 درصد افزایش یافت

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: ارزش صادرات انواع گل و گیاهان زینتی این استان از ابتدای سال جاری تاكنون نسبت به مدت مشابه قبل 40 درصد افزایش یافت.

زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: ارزش صادرات گل و گیاهان زینتی استان امسال بالغ بر سه و نیم میلیون دلار است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مطلوبی داشته است.

وی اظهار كرد: مهمترین گل های شاخه بریده استان شامل رز، میخك، گلایل و داودی است كه به كشورهای عراق، افغانستان، حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: میزان تولید گل شاخه بریده این استان 250 میلیون شاخه، گل های آپارتمانی شش میلیون و 500 هزار گلدان، گیاهان فصلی و نشایی 591 میلیون بوته، درختچه زینتی 30 میلیون اصله و پیازچه چهار میلیون و 400 هزار كیلوگرم است.

زارعی خاطر نشان كرد: مساحت زیر كشت گل و گیاهان زینتی در استان یكهزار و 80 هكتار است كه 263 هكتار آن فضای گلخانه ای و 717 هكتار فضای آزاد است.

وی ادامه داد: تعداد افراد شاغل در حوزه گل و گیاهان زینتی به صورت مستقیم یكهزار و 670 نفر هستند كه در زیر بخش های مختلف گلخانه ای و فضای باز فعالیت می كنند.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی اضافه كرد: بهره برداری از پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی استان از اولویت های این مدیریت در توسعه و ارتقای كیفی تولید این محصول است.

زارعی گفت: پایانه مذكور دارای هفت هزار و 200 مترمربع زیر بنا است كه در شهرستان محلات واقع شده و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی افزود: استان مركزی در تولید انواع گیاهان زینتی در كشور رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و به طور كلی دارای مقام دوم كشور در تولید این محصول زینتی است./س

برچسب ها: گل ، گیاه ، زینتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.