سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بهره برداری طرحهای مهرماندگار مناطق نفتخیز جنوب تا آذر ماه

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پنج طرح مهر ماندگار این شرکت با بیش از 90 درصد پیشرفت در دست اجراست و تا آذر امسال به بهره برداری می رسد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، هرمز قلاوند اظهار کرد: هم اکنون حدود 750 طرح در زمینه تثبیت و نگهداشت توان تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دست اجراست که 12 طرح به عنوان پروژه های مهر ماندگار تعیین شده است و بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: بهره برداری از فاز نخست جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نرگسی از جمله پروژه های مهم مهر ماندگار در مناطق نفتخیز جنوب کشور است که با هدف جمع آوری و فشارافزایی روزانه 19 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت، جلوگیری از آلودگی و حفظ محیط زیست با نسوزاندن گازهای همراه نفت و تزریق آنها به میدان نفتی نرگسی طراحی و اجرا شده است.

قلاوند یادآور شد: بر اساس مطالعه های کارشناسان مهندسی نفت، با تزریق گاز به میدان نفتی نرگسی، علاوه بر آسان تر شدن عملیات تولید، حجم نفت قابل استحصال این میدان نیز 120 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این طرح با نظارت کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان مناطق نفتخیز جنوب با همکاری شرکت پیمانکار ایرانی با اعتبار 400 میلیارد ریال از محل اعتبار پروژه های سرمایه ای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: فرآورش در واحد نمک زدایی بنگستان اهواز یک، توسعه و تجهیز واحد نمک زدایی رگ سفید دو گچساران، احداث تسهیلات بهره بردای و نمک زدایی مسجد سلیمان، احداث واحد نمک زدایی برای کارخانه بهره برداری لب سفیداز دیگر پروژه های مهر ماندگار این شرکت به شمار می روند.

قلاوند،  پیش تر از اجرای 25 پروژه احداث و توسعه واحدهای نمک زدایی نفت خام در گستره فعالیت این شرکت خبر داده و گفته بود: این پروژه ها درمجموع با ظرفیت یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز با هدف افزایش ظرفیت فرآورش نفت استحصال شده از میدانهای مناطق نفتخیز در قالب پنج طرح جامع اجرا و تا پایان برنامه پنجم توسعه به مرحله بهره برداری می رسد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عملیات تولید و فرآورش 80 درصد نفت خام و 16 درصد گاز کشور را در گستره پنج استان در جنوب غرب کشور عهده دار است و علاوه بر نفت صادراتی، نفت خام پالایشگاه های اصفهان، بندرعباس، آبادان، تهران و شیراز و خوراک مجتمعهای پتروشیمی بندر ماهشهر را تامین می کند./س

برچسب ها: بهره برداری ، مهر ، جنوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.