به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئتوزيران بنا به پيشنهاد مشترک وزارتخانههاي صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي و به استناد تبصره ماده (7) قانون حمايت از حقوق مصرفکنندگان ـ مصوب 1388 ـ آييننامه اجرايي ماده يادشده را تصويب کرد.
بر اين اساس، مواردي همچون استفاده از مطالب گمراهکننده و ادعاهاي غيرقابل اثبات و کذب، ارتکاب فعل يا ترک فعل که سبب مشتبهشدن يا فريب مخاطب از نظر کميت يا کيفيت شود، تبليغ فراتر از واقعيت کالا يا خدمات مورد نظر، استفاده از صفات مطلق و اغراقآميز نظير کاملاً بهداشتي و صددرصد تضميني، عدم ارايه اطلاعات دقيق، صحيح و روشن کالاها و خدمات، بيارزش يا فاقد اعتبار جلوه دادن خدمات و کالاهاي ديگران، استناد به تأييديههايي که تاريخ اعتبار آنها منقضي و يا به هر دليل معتبر نيستند، تقليد از ساختار، متن، شعار، تصاوير، آهنگ و شباهتهاي تبليغاتي تجاري ديگر محصولات که مصرفکننده را فريب دهد و منجر به گمراهي وي شود، استفاده از اسامي، عناوين و نشان افراد و مؤسساتي که داراي شهرت هستند بهنحوي که مصرفکننده را فريب دهد، استناد به تقديرنامه، جايزه و گواهي صادرشده از مراکز رسمي مورد تأييد مراجع ذيصلاح، فراتر از متن آنها، هرگونه اعلان يا ارايه اطلاعات نادرست در برگههاي تعهد يا تضمين کالا و خدمات تبليغ خلاف واقع و اطلاعات نادرست محسوب ميشود./س