سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير خارجه پاكستان:

هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي حق حاکميت پاکستان و قوانين بين المللي را نقض مي‌کند

وزير خارجه پاکستان اعلام کرد کشورش به تلاش براي ايجاد ثبات در افغانستان از طريق پيشبرد روند آشتي ملي با رياست خود افغان ها پايبند است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه داون پاکستان، حنا رباني  که در نشستي با موضوع « تغيير فضاي منطقه اي و جهاني؛ چشم انداز پاکستان» در  شوراي روابط خارجي آلمان در برلين سخنراني مي کرد،  تاکيد کرد اين بر عهده خود افغان ها است که رئوس کلي و جزييات روند آشتي ملي را تعريف کنند.

نمايندگاني از بخش هاي مختلف سياسي، اجتماعي، جامعه تجاري و محافل دانشگاهي آلمان در اين نشست حضور داشتند.
وزير خارجه پاکستان در سخنراني خود به اوضاع افغانستان، روابط کشورش با آمريکا و اصلاحات مختلفي که دولت فعلي پاکستان براي تقويت دموکراسي و جامعه مدني در پاکستان اجرا کرده است پرداخت .

وي با تاکيد بر اينکه ايجاد ثبات و صلح در افغانستان براي رونق و شکوفايي پاکستان الزامي است گفت کشورش علاوه بر توجه به مسئله دو ميليون و 500 هزار آواره افغان، درباره بازسازي افغانستان فعالانه مشارکت مي کند.

وي گفت پاکستان دو هزار دانشجوي افغان را به طور کامل بورسيه کرده است و بيش از پانصد هزار کودک افغان نيز از نظامي آموزشي اين کشور استفاده مي کنند.

رباني افزود: بيمارستان هاي دولتي پاکستان خدمات درماني رايگان در اختيار اتباع افغان قرار مي دهند. وي همچنين با اشاره به روابط کشورش با آمريکا گفت روابط دو کشور هم اکنون در حال بازگشت به وضعيت قبل است.

 مسيرهاي انتقال تدارکات سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) از پاکستان به افغانستان بازگشايي شده است.

وي اضافه كرد: حملات يک جانبه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي اوضاع را دشوار و پيچيده مي کند. اين حملات علاوه بر اينکه حق حاکميت پاکستان و قوانين بين المللي را نقض مي کند، غيرسازنده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.