سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

استفاده از بلوک‌های سیمانی غیراستاندارد رو به افزایش است

کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان نسبت به خطرات ناشی از استفاده بلوک‌های سبک سیمانی غیراستاندارد در ساخت‌و ساز‌های شهری هشدار داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛ غلامرضا مندل‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اجباری بودن استاندارد بلوک‌های سیمانی سبک، متاسفانه گسترش استفاده از بلوک‌های غیراستاندارد و فاقد مشخصات فنی لازم در ساخت و سازها منجر به بروز مشکلات عدیده در ساختمان‌ها شده است.

وی افزود: اداره کل استاندارد خوزستان با زیر پوشش قراردادن واحدهای تولیدی این صنعت و استانداردسازی محصول، توجه ویژه‌ای به کنترل کیفیت این فرآورده سیمانی دارد اما متاسفانه ناآشنایی و ناآگاهی برخی سازندگان و مصرف‏کنندگان منجر به استفاده از این بلوک‌های سیمانی سبک فاقد کیفیت استاندارد در ساختمان شده است.

این کارشناس اداره استاندارد خوزستان با بیان اینکه بلوک‌های سبک مصرفی در ساختمان‌ها بعضاً یک سوم مشخصات استاندارد را هم ندارند، تصریح کرد: مقاومت فشاری بسیار پایین بلوک‌های غیراستاندارد، جذب آب بالای آنها، جمع‌شدگی خطی بیش از حد آنها و نیز وزن بالای این محصول منجر به بروز ترک در دیوارها پس از نازک‏کاری، ناپایداری میان قاب‌ها و دیوارهای حائل میانی ساختمان‌ها و نیز ترد و شکننده بودن محصول و ضعف فراوان مقاومتی در دیوارهای بیرونی خصوصاً در محل اتصال با ستون‌ها می‌شود که عوامل فوق منجر به غیراستاندارد شدن ساختمان از نظر مقاومت، عایق بودن و کیفیت می‏گردد.

مندل‌زاده ضمن هشدار در زمینه استفاده از بلوک‌های سیمانی سبک غیراستاندارد از سازندگان، دست‏اندرکاران ساخت و ساز و مصرف‏کنندگان خواست این محصول را حتماً از واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد تهیه کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان این اداره کل با شناسایی واحدهای تولیدی متخلف به شدت با تولیدکنندگان غیراستاندارد برخورد و آنها را به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند ‏کرد./س
برچسب ها: افزایش ، بلوک ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.