سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بهاي نفت در آسيا

بهاي نفت در معاملات روز سي شنبه آسيا افزايش يافت .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، با توجه به اميدواري بازار  به اقدامات آينده بانک‌هاي مرکزي براي احياي اقتصادي، بهاي نفت در معاملات امروز ،سه‌شنبه، ‌آسيا افزايش يافت.
بر همين اساس در معاملات امروز  بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر 78 سنت افزايش يافت و به 97 دلار و 25 سنت رسيد. بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اکتبر هم با 37 سنت افزايش، بشکه‌اي 116 دلار و 15 سنت معامله شد.
يکي از تحليگران  اقتصادي متخصص در مواد اوليه در موسسه ‌آنز ريسرچ ANZ Research در سنگاپور گفت:« تازه‌ترين آمارهاي مربوط به توليدات کارخانه‌اي بيانگر لزوم اتخاذ تدابيري براي نرمش پولي است و بخصوص چين  معتقد است بايد در اين مورد کاري کرد.»
بر اساس آمارهايي که روز دوشنبه بانک اچ .اس.بي.سي انتشار داد توليدات کارخانه‌اي چين در ماه اوت  به کمترين ميزان از مارس سال دوهزار ونه تاکنون رسيده است. اين بانک همچنين اعلام کرده است رشد اقتصادي چين، دومين اقتصاد جهان، به شدت کند شده است.
 در ناحيه يورو  هم توليدات کارخانه‌اي در ماه اوت همچنان کاهش يافت اما شدت  اين کاهش کمتر از  ماه پيش بود.
درهمين حال، بازار نفت هم مثل بازارهاي ديگر منتظر نشست ماهانه بانک مرکزي اروپا است که روز پنجشنبه برگزار مي‌شود.
 در ساعت شانزده روز دوشنبه به وقت گرينويچ  در بازار معاملات لندن ،بهاي هر بشکه نفت خام  برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اکتبر با نود و پنج سنت افزايش  نسبت به پايان معاملات روز جمعه ، به يکصد و پانزده دلار و پنجاه و دو سنت رسيد.
در همين روز در بورس کالاي نيويورک هم بهاي نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر  با 17 سنت افزايش ، بشکه‌اي  96 دلار و 64 سنت معامله شد.
برچسب ها: نفت ، آسیا ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.