سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير کل ناتو ؛

طالبان هيچگونه برتري نظامي بر نيروهاي ناتو ندارد

دبيرکل نيروهاي ناتو در اظهاراتي تأکيد کرد طالبان نمي تواند از نظر نظامي ناتو را شکست دهد و تنها در پي تضعيف ميزان اعتماد موجود در ميان مردم است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اي پي تي ان ، " اندرس فوگ راسموسن" در مصاحبه اي اختصاصي به بيان مواضع نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي، ناتو درخصوص اوضاع افغانستان، ترکيه، درگيريها در سوريه و مسئله ي حمله به ايران، پرداخته و در اين باره گفت: چنانچه حملاتي عليه نيروهاي ما صورت گيرد، ما در بکارگيري تمهيدات جديد در مقابل اين حملات هيچ شبهه  و ترديدي به خود راه نخواهيم داد.فراموش نکنيد که براي نيروهاي طالبان، پيروزي و موفقيت نظامي، امري غيرممکن است، اما آنها در تلاش هستند تا با کوچک شمردن اعتماد و اطمينان موجود ميان نيروهاي خارجي و نيروهاي امنيتي افغانستان، به گونه اي براي خود يک جايگاه ايجاد کنند.
بنابراين من اين احتمال را که طالبان در صدد نفوذ به درون نيروهاي امنيتي افغانستان برآيد، رد نمي کنم اما بر اين نکته تأکيد دارم که آنها موفق نخواهند شد تا برنامه هاي راهبردي را که ما در اين رابطه تدوين کرده ايم، از مسير خود خارج نمايند.
راسموسن درباره سوريه گفت: ما خواستار پيامي واضح، قدرتمند و متحد از سوي جامعه بين الملل با هدف محقق ساختن آرمان هاي مشروع و قانوني مردم سوريه هستيم. ما به يک راه حل سياسي نيازمنديم.
سپس مجري پرسيد: مسئله ي حمله به ايران مي تواند موجب درگيري گسترده تري شود که احتمال کشانده شدن ناتو به داخل اين درگيري نيز وجود خواهد داشت، اين طور نيست؟
در ادامه، پاسخ راسموسن به اين پرسش پخش نشد و بجاي آن، اظهارات وي درخصوص واکنش ناتو در صورت حمله به ترکيه پخش شد.
دبيرکل نيروهاي ناتو گفت: واضح است که ناتو از نزديک مراقب اوضاع است و به نظارت مي پردازد چراکه ترکيه به عنوان يکي از متحدان ما، در همسايگي سوريه قرار دارد و البته ما در حال آماده باش خواهيم بود تا در دفاع و حمايت از ترکيه به عنوان يک متحد ناتو، هرگونه اقدام لازم را صورت دهيم.
برچسب ها: ناتو ، طالبان ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.