سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما:هو نکنید، رای دهید

در آستانه همایش دموکراتها در ایالت کارولینای شمالی،صدها آمریکایی در این ایالت علیه سیاست های دولت آمریکا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در آستانه همایش دموکراتها در ایالت کارولینای شمالی، آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ایالات متحده آمریکا بسیار فشرده خواهد بود.
با این حال باراک اوباما امید زیادی دارد تا با برگزاری همایش دموکرتها در شارلوت، یکی از شهرهای بزرگ ایالت کارولینای شمالی بخت خود را برای پیروزی در انتخابات افزایش دهد.
وی طرفداران خود را به جای هو کردن رقیب به رای دادن دعوت کرد.
اوباما می گوید: "هفته گذشته حزب رقیب همایش خود را در ایالت فلوریدا برگزار کرد. هو نکنید، رای دهید."
مطابق نظرسنجی های هفته گذشته 49 درصد افراد شرکت کننده در نظر سنجی اعلام کرده اند که به اوباما رای خواهند داد این در حالی است که 42 درصد شرکت کنندگان رامنی را نامزد برگزیده خود معرفی کرده اند.
میت رامنی در مبارزات انتخاباتی خود با تمرکز بر روی برنامه های اقتصادی، نرخ بیکاری در شرایط کنونی را هشداردهنده توصیف می کند. وی به مردم قول ایجاد حدود 12 میلیون فرصت شغلی در صورت پیروزی در انتخابات را داده است.


اعتراضات مردمی
مبارزات انتخاباتی دو نامزد انتخاباتی درحالی ادامه دارد که صدها آمریکایی روز یکشنبه در ایالت کارولینای شمالی علیه سیاست های دولت دست به تظاهرات زدند.
کارولینای شمالی که دومین مرکز تجاری ومالی آمریکا پس از نیویورک به شمار می آید، شاهد راهپیمایی و تظاهرات گروه های مخالف دولت با گرایش چپ بود.

 

 

این تظاهرات در آستانه همایش ذکر شده دموکراتها که سه شنبه هفته جاری برگزار می شود، سازماندهی شده است و برای اعتراض به مشکلات اقتصادی از جمله نرخ بالای بهره بانکها معترضان در مقابل مقر بانک مرکزی آمریکا تحصن کردند.
مادر یک سرباز ارتش آمریکا می گوید: "حداقل جمهوری خواهان این موضوع را پذیرفتند. در زمان بوش او آمد و گفت من مردم را می کشم. اما در دوران اوباما وی گفت من همه را دوست دارم ولی در همین موقع به نام دوستی با ملتها تمام خاورمیانه بمباران شد."
یکی از تظاهرکنندگان می گوید: "مردم مایوس هستند و احساس می کنند که از سوی سیستم سیاسی طرد شده اند. سیاستمداران دو حزب بزرگ آمریکا هیچ اقدامی برای منافع مردم انجام نمی دهند آنها سرانجام به نفع بانکها و شرکتهای بزرگ اقدام می کنند."
همایش دموکراتها در شهر شارلوت، یکی از شهرهای بزرگ ایالت کارولینای شمالی برگزار می شود. برای برقراری امنیت در این همایش، پلیس محلی نیروهای خود را به 1760 مامور افزایش داده و گارد ملی کارولینای شمالی نیز در حالت آماده باش قرار دارد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.