سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زخمی شدن چند معترض بحرینی در تظاهرات شبانه

تعدادی از تظاهرکنندگان بحرینی براثر گلوله های ساچمه ای که نیروهای بحرینی تحت حمایت اشغالگران سعودی علیه آنها استفاده کردند ، زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، نیروهای آل خلیفه با استفاده از گلوله های ساچمه ای به تظاهرات شبانه مردم بحرین که برای آزادی و اعلام همبستگی با بازداشت شدگان برگزار شده بود ، حمله کردند تا آنها را پراکنده کنند.

این شبکه گزارش داد:  زبان سرکوب رژیم بحرین علیه تظاهر کنندگان همچنان ادامه دارد این نیروها در آخرین اقدام از این دست از گلوله های ساچمه ای برای پراکنده کردن تظاهرات مردم در نقاط مختلف این کشور استفاده کردند که به زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان منجر شد.

سرکوبی که با تجاوز نیروهای تحت حمایت اشغالگران سعودی به برخی مناطق همراه بود شدیدترین این سرکوب ها در منطقه کرزکان و ستره بود. این نیروهای سرکوبگر از نارنجک های ساخت آمریکا که حاوی گازهای سمی بود به طور گسترده و بی هدف علیه عابران و محلات مسکونی استفاده کردند که تعدادی از ساکنان محلات بحرین براثر این گازها دچار حالت خفگی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

 این اقدامات سرکوبگرانه دهها تن از معترضان را ناگزیر کرد با آتش زدن لاستیک خودرو تعدادی از خیابانها را در مناطق مختلف به ویژه شهرک دیر، پشت فرودگاه بین المللی را مسدود کنند.

 اهالی باربار در همبستگی با افراد بازداشت شده تجمع توده ای گسترده ای را به راه انداختند و ادامه نقض آزادی صدها تن از بازداشت شدگان از جمله نبیل رجب فعال حقوقی و عبد الهادی الخواجه از سوی حکومت را محکوم کردند.

تجمع کنندگان که شخصیت های ملی، حقوقدانان و علمای دینی در راس آنها بودند خواستار حفظ اهداف انقلاب شدند و بر ادامه قیام مردمی تا سرنگونی رژیم پادشاهی تاکید کردند.

مردم تظاهر کننده شعار می دادند « در میدانها و خیابانها فریاد می زنیم ـ هرگز زندانیان خود را فراموش و رها نخواهیم کرد» این شعاری است که تظاهرات گسترده مردمی تحت این شعار در مناطق مختلف بحرین در درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و اعطای آزادی به مردم به راه افتاد.
برچسب ها: بحرین ، اعتراضات ، زخمی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.