سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابینه انگلیس ترمیم می‌شود

در حالیکه نمایندگان پارلمان انگلیس روز دوشنبه با پایان یافتن تعطیلات تابستانی به سر کار خود بازگشتند، پیش بینی می شود دیوید کامرون نخست وزیر این کشور این هفته کابینه خود را ترمیم کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان تعطیلات پارلمان انگلیس، کامرون با اعتراضاتی داخل حزب محافظه کار راست - میانه خود مواجه شد.
این نخستین ترمیم کابینه کامرون از زمان برگزاری انتخابات عمومی ماه مه سال دو هزار و ده که به قدرت رسیدن وی منجر شد، به حساب می آید.
محافظه کاران، ائتلافی با لیبرال دموکرات های میانه به رهبری نیک کلگ معاون نخست وزیر انگلیس تشکیل داده اند.
کلگ نیز با انتقاداتی داخل حزب خود در خصوص نحوه مدیریتش مواجه شده است.
کامرون روز یکشنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه میل، وعده داد با یک رشته تدابیر تازه، جان تازه ای به اقتصاد بحران زده انگلیس خواهد بخشید.
نخست وزیر انگلیس همچنین وعده داد در بحبوحه ادامه بحران بدهی منطقه یورو، به مهار کسری بودجه این کشور ادامه خواهد داد.
سخنگوی کامرون از اظهار نظر در خصوص جزئیات ترمیم کابینه که روزنامه ها روز دوشنبه به اظهار نظر درباره آن پرداختند و انتظار می رود شامل اعضای کابینه و همچنین معاونین وزرا باشد، خودداری کرد.
گزارش ها حاکی از آنست که وزرای بلندپایه همچون کلگ، جرج اُزبورن وزیر دارایی یا ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در سمت های خود باقی خواهند ماند.
نتایج نظرسنجی یوگاو که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، نشان می دهد میزان حمایت انگلیسی ها از محافظه کاران سی و پنج درصد، میزان حمایت از حزب کارگر چپ-میانه چهل و یک درصد، میزان حمایت از لیبرال دموکرات ها نه درصد و میزان حمایت از دیگر احزاب چهارده درصد است.
حدود شصت درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی معتقد بودند عملکرد کامرون به عنوان نخست وزیر، بد است و شصت و هفت درصد نیز فکر می کردند عملکرد ائتلاف حاکم این کشور در مجموع بد است.
یک هزار و هفتصد و سی و نه نفر روزهای پنجشنبه و جمعه در نظرسنجی یوگاو شرکت کردند.
برچسب ها: انگلیس ، ترمیم ، کابینه ، کامرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.