سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويرگري در ايران حمايت نمي‌شود

تصويرگران عليرغم تلاشهاي فراوان كه انجام مي‌دهند با عدم حمايت روبرو هستند.

رضا هاشمي هنرمند تصويرگر، در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: تصويرگري تنها براي كتاب كودك نيست و اين درحالي است كه بسياري تصورشان بر اين است كه تصويرگري يك تعريف دارد آن هم كتاب كودك است.
وي گفت: يكي از بخشهاي تصويرگري كتاب كودك است البته نمي‌توان اهميت اين بخش از تصويرگري را ناديده گرفت.
وي در ادامه اظهار داشت: تصويرگري كتاب كودك در سالهاي اخير به واسطه تلاش هنرمندان اين عرصه تغييرات فراواني داشته است.
وي اظهار داشت: نگاه تصويرگران به جهت حضور در بسياري از جشنواره هاي بين المللي در اقصي نقاط جهان نسبت به موضوع كتاب كودك گسترده تر شده است.
وي گفت: در حقيقت مي‌توان گفت تصويرگري كتاب كودك اين روزها به استانداردهاي جهاني نزديك شده است.
اين هنرمند تصوير گفت: در حال ضعف در تصويرگري كتاب كودك بلكه ضعف در بخش حمايتي است به عبارت ديگر عليرغم تلاشهاي تصويرگران گويا اين هنر در داخل كشور چندان جدي گرفته نمي‌شود.
وي گفت: تصويرگران كشورمان به ويژه تصويرگران نسل جوان براي شركت در بسياري از دو سالانه و نمايشگاههاي جهاني دعوت مي شوند و آثار آنها در رويدادهاي بين المللي به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي تصريح كرد: نمايش آثار هنرمندان تصوير در نمايشگاههاي بين المللي فرصتي براي معرفي بهتر اين هنر با تكنيك ايراني در جهان است.
وي خاطرنشان كرد: در تصويرگري پتانسيل‌هاي بسيار خوبي در ميان هنرمندان وجود دارد و اين قابليتها با حمايت بيشتر شناخته مي‌شوند.
وي گفت: عمده ترين ضعف در تصويرگري به جهت عدم حمايت از آنها است و همين عدم حمايت باعث كم شدن انگيزه تصويرگران براي برگزاري نمايشگاه شده است./ه

برچسب ها: تصویرگری ، کتاب ، کودک ، تجسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.