سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری ریخته گری در اصفهان

دومین مسابقات سراسری ریخته گری 14 تا 16 شهریور ماه در دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان در نشست خبری پیرامون دومین دوره مسابقات سراسری ریخته گری گفت: برای رسیدن به تولید ملی در کشور منابع زیادی داریم اما برای فناوری باید تلاش بیشتری داشت و تلفیق علم و عمل در دانشگاه ها مهم می باشد به همین لحاظ مسابقات محل مناسبی برای تحقیق ، پژوهش و عملیاتی کردن دانش دانشجویان است .

سید حیسن مدنی مراحل برگزاری مسابقات ریخته گری را تشکیل کار گروهی به صورت تیم های 4 نفره ، تلفیق علم وعمل ، ارتباط با صنایع مادر و یک شناسایی دو جانبه ، وارد کردن مشکلات صنعت در دانشگاه و شناسایی دانشجویان خلاق در این زمینه عنوان کردو افزود : در طول مسابقه به عوامل مختلف سرعت ، حرارت و شکل نازل توجه داریم .

وی همچنین خاطر نشان کرد: از آذر ماه سال قبل کمیته سیاست گذاری مسابقات تشکیل شد و در دو مرحله یک سؤال آهنی و یک سؤال غیر آهنی به لحاظ کار برد وسیع در صنایع از 53 تیم که از 23 دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی اعلام آمادگی کرده بودند پرسیده شد و نهایتاً تیم به سؤال آلومینیوم و 15 تیم سؤال فولاد راه پیدا کردند .

رئیس دانشکده فنی شهید مهاجر اظهار داشت: تیم های شرکت کننده از دانشکده فنی شیراز ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشگاه آزاد مشهد ، کرج ، نجف آباد ، دانشکده فنی صدوق یزد ، دانشکده فنی اهواز و دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان می باشد .

مدنی برنامه های جانبی دانشجویان شرکت کننده در مسابقات را بازدبد از فولاد مبارکه ، اصفهان گردی ، مسابقات ورزشی داخلی و کارگاه آموزشی بیان کرد .

وی برگزاری مسابقات را از 14 تا 16شهریور عنوان کرد و تصریح کرد: معاونت علمی ، فناوری و ریاست جمهوری جوایز نفرات اول تا سوم را تقبل کردند که به نفر اول دو میلیون تومان ، نفر دوم یک میلون و500 هزار تومان وبه نفر سوم یک میلیون تومان به دست معاون علمی پژوهشی ریاست جمهور اهداء خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.