سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير ارشاد در پاسخ به سؤالات دانشجويان:

فيلمنامه "مقاومت 22 روزه" آماده ساخت است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه وزارت ارشاد بايد به جنبه بين‌المللي فيلم‌ها نيز توجه کند گفت: فیلمنامه مقاومت 22 روزه غزه آماده شده و قصد ساخت این فیلم را داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل كه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دوران اصلاحات گفت: ما از ابتدا سیاست‌های فرهنگی آنها را قبول نداشتیم و آن را لیبرالی می‌دانستیم چون با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری تطابق نداشته است.

وی ادامه داد: در زمان اصلاحات عقب نشینی از آرمان‌های امام و رهبر انقلاب به بخش فرهنگ هم تسری یافت امروز هم سردمداران آن تفکر در لندن زندگی می کنند و خط و مشی خود را از مسیر انقلاب جدا کرده اند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي مختلفي كه در عرصه‌ فرهنگ و هنر صورت گرفته خاطرنشان كرد: با توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و فكري، فرهنگ ايران اسلامي را ارتقا و به دفاع از اصول ايسلامي و ايراني پرداخته و مقابل هرگونه تهاجم از سوي ايستادگي کرده‌ايم.

وي تصريح کرد:ايران در زمينه انتشار و عناوين كتاب در جهان اسلام در سال 90  رتبه اول را كسب كرده و طبق آمار بين‌المللي در رتبه دهم دنيا قرار گرفته‌ است و با پويايي و توسعه بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگي قطعا به مدارج بالاتر دست خواهد يافت. 

وزیر فرهنگ همچنین گزارشی از فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد ارائه داد و گفت: همین دولتی که بعضی ها ادعا می کنند لیبرالیسم فرهنگی را دنبال می کند عمده ترین فعالیتهای قرآنی را از ابتدای انقلاب انجام داده است متاسفانه کسانی که از نظر سیاسی وضعیتشان مشخص است، هر جا که ما موضع انقلابی صریحی گرفته ایم در مقابل ما ایستاده اند دولت را متهم به لیبرالیسم فرهنگی می کند.

وزير فرهنگ و ارشاد تصريح كرد: برخي از افراد در انتقاد از دولت كنوني،‌ ادعاهايي دارند كه از جهت فرهنگي مباحث ليبراليسم را دنبال کردهمقابل مواضع انقلابي ايستادگي مي‌کنند و در صدد جداسازي فعاليت‌هاي مذهبي‌ديني را از اقدامات هنري‌فرهنگي هستند

حسینی با بیان اینکه در دولت دهم 8 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد تشکیل شده است، ادامه داد: در دولت نهم و دهم دهها کار انقلابی و اصولی انجام شده که متاسفانه رسانه ها به راحتی از کنار آن می گذرند در همین مدت دهها فیلم ارزشی ساخته شده که مورد تشویق رهبر انقلاب هم قرار گرفته است.

وي به برگزاري اجلاس عدم تعهد در كشور اشاره كرد و گفت:‌ برگزاري اجلاس در تهران بعد از انقلاب اسلامي از جنبه‌هاي مختلف حائز اهميت است و شاهد بازتاب گسترده آن در جهان بوديم و عزت و سعادت كشور را بايد با پيام‌هاي خود به عنوان يك عنصر تاثيرگذار در دنيا مطرح كرديم.

وزير فرهنگ و ارشاد گفت:‌در حوزه‌هاي فرهنگي و هنري در كشور وزارت مربوطه نبايد پاسخگوي همه مسائل در نقاط مختلف از كشور باشد بلكه ما به عنوان ناظر و حامي مي‌توانيم عملكرد قابل قبولي از خود ارائه دهيم.

حسيني در ادامه با اشاره به مسائل سينماي كشور گفت:‌ عده‌اي انتظار داشتند كه در طول يكسال بايد 10 فيلم خوب ساخته شود و اين بسيار ارزشمند است و اوضاع به گونه‌اي پيش رفت كه دستگاه‌هاي وابسته به نظام فيلم مي‌ساختند و آنرا توقيف مي‌كردند كه در اين مدت ما توانستيم فيلم‌هاي زيادي را فراتر از مرزهاي جغرافيايي تهيه كنيم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های وزارت ارشاد برای تولید فیلم های ارزشی گفت: وزارت ارشاد فقط نمی‌تواند فیلم هایی بسازد که در داخل جذابیت داشته باشد بلکه باید به جنبه بین‌المللی فیلم‌ها هم توجه کند. از جمله فیلم های مهم فیلم سینمایی "33 روز" بوده است امروز هم جلسه‌ای با وزیر فرهنگ فلسطین داریم، فیلمنامه مقاومت 22 روزه غزه آماده شده و قصد ساخت این فیلم را داریم.

حسيني در پايان خاطرنشان كرد: در جشنواره فيلم‌سازان كه قرار است در كشور برگزار شود از تهيه‌كنندگان غربي كه معترض به نظام سرمايه‌داري هستند دعوت كرديم تا در جشنواره حضور پيدا كنند و اين براي اولين بار بعد از انقلاب است كه از اين افراد خواسته‌ايم آثار خود را به جشنواره بفرستند و ارتباطي بين هنرمندان صورت گيرد.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: حسینی ، وزیر ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.