سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استان اصفهان قطب دوم تولید دارو در کشور

رییس دانشكده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان اینكه این استان قطب دوم ساخت دارو در كشور است، گفت: بزرگترین كارخانه ساخت داروهای آنتی بیوتیك در اصفهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید ابوالفضل مصطفوی'  در جمع خبرنگاران افزود: حدود 70 كارخانه داروسازی در سطح كشورفعال است كه از این تعداد 30 كارخانه در استان اصفهان قرار دارد.

وی خاطرنشان كرد: یكی از قدیمی ترین كارخانه های تولید دارو در این استان مستقر است.

رییس دانشكده داروسازی اصفهان اضافه كرد:از تعداد كل كارخانه های تولید دارو در كشور، حدود 20 كارخانه داروهای گیاهی تولید می كند.

به گفته وی، سالانه 200 میلیون دلار صادرات دارو به كشورهای اطراف ایران و تعداد محدودی به كشورهای آفریقایی و اروپایی انجام می شود.

مصطفوی افزود: واردات داروهای پیشرفته اروپایی كه تازه وارد بازار شده است، ارز بری بسیار بالایی دارد.

وی تاكید كرد: شركت های داروسازی داخلی توانمندی بالایی در ساخت دارو بر اساس استانداردهای بین المللی دارد.

رییس دانشكده داروسازی اصفهان با بیان اینكه در كشورهای پیشرفته میزان مصرف دارو به ازای هر نسخه، 5/1 قلم است، افزود: این میزان در كشور و استان اصفهان حدود چهار قلم دارو است.

خاطر نشان می شود: سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در اصفهان برگزار می شود .

سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران از 13 تا 16 شهریور ماه جاری به میزبانی دانشكده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش، ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و همفكری میان دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع دارویی برای بهبود كیفیت و ساخت تولیدات دارویی در ایران است./س

برچسب ها: اصفهان ، قطب دوم ، تولید ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.