سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كنسرت بزرگ گروه موسيقي دبدبه در تالار وحدت برگزار مي شود

كنسرت بزرگ گروه موسيقي دبدبه به سرپرستي رضا فرهمند و محسن فرماني 15و16 شهريور در تالار وحدت برگزار مي شود.


رضا فرهمند سرپرست گروه بزرگ موسيقي دبدبه در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران در خصوص  تشكيل اين گروه گفت:  گروه موسيقي دبدبه در سال 82 به سرپرستي خودم و فرماني تشكيل شد ، اين گروه داراي  40 نوازنده است و تاكيد بسيار زيادي روي سازهاي كوبه اي دارد.
وي افزود:  ضعف بزرگ موسيقي سنتي امروز  ما در ريتم است و تلاش ما در جهت برطرف كردن اين ضعف است به همين علت تاكيد زيادي روي سازهاي كوبه اي داريم و تنظيمات قطعات ما هم بر مبناي سازهاي كوبه اي است.
فرهمند خاطر نشان كرد:  اولين كنسرت اين گروه در سال 84 در سعد آباد برگزار شد و كنسرت دوم در مجموعه اي حوزه هنري انديشه روي سن رفت و با استقبال بالايي همراه بود و آخرين كنسرت ما هم در آذر 88  در فرهنگسراي  ارسباران روي صحنه رفت.
در ادامه ديگر سرپرست اين گروه محسن فرماني گفت: كنسرت جديد ما در دو قسمت دستگاه ماهور و نوا است كه قسمت اول داراي قطعاتي با نام هاي درود عشق نامه، باب دريا نواها است وقسمت دوم با نام هاي صيان دل زلف دو تا خصوص، شوق ديدار  و غايت عشق است.
وي گفت:  در حال حاضر 27 ساز كوبه اي در گروه داريم كه دف دايره دمام  ، دهل ،‌كوزه ، نقاره،‌تمپو و ضرب باستاني از جمله سازهاي كوبه اي هستند.
فرماني ادامه داد:  در اين كنسرت شاهد همخواني هستيم كه از اشعار حافظ،  مولانا و نظامي استفاده شده است.
 وي خاطر نشان كرد:  علت بزرگي اين كنسرت به دليل حجم بالاي نوا زنده در گروه است كه باعث شده نام كنسرت بزرگ را براي آن انتخاب كنيم.
فرماني در پايان گفت:  ساخت كلي قطعات و تنظيم آنها هم بر عهده ي خودم و رضا فرهمند بوده است./چ
برچسب ها: کنسرت ، موسیقی ، دبدبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.