سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير دفاع:

با تكيه بر هوش سرشار جوانان ايراني هوشمندسازي تجهيزات دفاعي را در اولويت قرار داده‌ايم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم افتتاحيه دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي‌ها كنترل از راه دور و هوشمند طي سخناني گفت: با تكيه بر هوش سرشار جوانان ايراني هوشمندسازي تجهيزات دفاعي را در اولويت قرار داده‌ايم.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار وحيدي برگزاري دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي‌ها كنترل از راه دور و هوشمند كه با همت دانشگاه صنعتي مالك اشتر و سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع برگزار شده است را در همين راستا توصيف كرد و افزود: استقبال بسيار خوبي كه از سوي مراكز علمي، تحقيقاتي، دانشگاهي و جوانان مستعد كشورمان از اين مسابقات به عمل آمده نشان از استعدادهاي درخشاني است كه در اين حوزه وجود دارد.

وزير دفاع، ايجاد فضاي مناسب براي ورود خلاقيت، نوآوري و ايده‌هاي نو، فعال كردن استعدادهاي نهان در زمينه شناورهاي زيرسطحي در كشور، تقويت ارتباط هدفمند ميان سازمان‌هاي مرتبط با دريا و دانشگاه‌ها و زمينه‌سازي براي رفع نيازهاي تجاري و دفاعي كشور را از اهداف عمده برگزاري اين مسابقات ذكر كرد و افزود: شكوفايي هرچه بيشتر دانش زيرسطحي در پرتو مشاركت فعال و همه‌جانبه مراكز علمي و دانشگاهي كشور قابل تحقق است.

سردار وحيدي، با بيان اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران از توانمندي‌هاي بسيار بالايي در حوزه سطحي، اثرسطحي و زيرسطحي برخوردار است، تصريح كرد: اين توانمندي با بهره‌گيري از تجارب ارزشمند دفاع مقدس، خلاقيت و جسارت فعالان اين عرصه به دست آمده است.

وزير دفاع با تأكيد بر اينكه نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع همه‌جانبه و مؤثر از حريم دريايي كشور نيازمند تجهيزات و تسليحات راهبردي است، گفت: هوشمندسازي از مهمترين اقدامات براي تحقق چنين رويكردي است.

سردار وحيدي، با قدرداني از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندركاران برگزاري مسابقات ملي زيردريايي كنترل از راه دور و هوشمند به ويژه اساتيد، دانشجويان، نخبگان، شركت‌هاي دانش‌بنيان، مراكز علمي، پژوهشي، تحقيقاتي، دانشگاهي، مديران و مسئولان دانشگاه صنعتي مالك اشتر و سازمان صنايع دريايي بر تداوم اينگونه اقدامات و گسترش آن به ساير حوزه‌ها تأكيد كرد.

وزير دفاع در پايان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عرصه علم و فناوري كه با علم، عمل و ايثار خود بالندگي و حركت هوشمندانه به سوي افق‌هاي بلند را در كشور نهادينه كردند گفت: با الهام از روحيه بلند آنان بايد اين حركت را شتاب بيشتري ببخشيم.

اين گزارش مي‌افزايد، دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي‌هاي كنترل از راه دور و هوشمند با حضور 35 تيم از 13 تا 16 شهريور ماه سال‌جاري در شاهين‌شهر اصفهان برگزار و به نفرات برتر لوح تقدير و جوايز ويژه‌اي اهداء خواهد شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.