سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری 12هزار میلیارد ریالی خیرین اصفهانی در حوزه سلامت

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تجلیل و تقدیر از خدمات خیرین عرصه سلامت استان، دومین جشنواره تجلیل از واقفین و خیرین عرصه سلامت را برگزار کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، در این جشنواره از خدمات بیش از 100خیر عرصه سلامت استان در سه رده (نام آوران، چهره های ماندگار و خیرین برتر) با اهدای لوح و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پيامی تصويري به دومين جشنواره تجليل از واقفين و خيرين عرصه سلامت استان اصفهان، از خيرين و نيكوكاران اصفهاني به عنوان بهترين و شاخص‌ترين و ارجمندترين خيرين عرصه سلامت در بين همه استان‌هاي كشور ياد كرد كه تلاش‌هاي فراواني در جهت رفع نيازمندي‌هاي بهداشتي و درماني و آموزشي استان به عمل آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس با اشاره به اینکه از نظر کمک رسانی خیرین استان اصفهان سرآمد تمام استان‌ها می‌باشند ، اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز اصفهان سرآمد شهرهای کشور است.

دکتر سید رمضان محسن پور گفت: در حال حاضر44 مرکز اصلي و 75 نمايندگي خيران در سطح کشور فعال هستند که سالانه 12 هزار ميليارد ريال برای ساخت بیمارستان، درمانگاه، مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در كشور کمک مي كنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و هم چنین مراکز بهداشتی در نقاط مختلف  استان نشانگر ارتباط و حس نوع دوستی بین خیرین و دولت است، اضافه کرد: خیرین در احداث بیمارستان‌ها و تامین تجهیزات پزشکی و خانه‌های بهداشت کمک‌های زیادی کردند.

 قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس با بیان اینکه خیرین در جهت بهبود وسایل پزشکی اقدامات ارزشمندی انجام دادند، تصریح کرد: برگزاری جشنواره واقفین و خیرین عرصه سلامت استان اصفهان بهترین فرصت برای تقدیر و تجلیل از مردان و زنان بی ادعایی است که خالصانه برای کمک به هم نوع پیش قدم شده‌اند و سلامتی افراد بیمار را سر لوحه کار خود قرار دادند.

بر پایه این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص نحوه تأمین و ارتقاء سلامت جامعه به نقش تعاملات بین بخشی و همدلی و همکاری  در بین بخش‌ های مختلف اشاره کرد و گفت: در این بین نقش خیرین بر هیچکس پوشیده نیست و موجب افتخار خیرین سلامت است که به لطف الهی با یکی از ارزشمندترین نعمات الهی یعنی نعمت سلامت سر و کار دارند است.

دکتر شیرانی در ادامه به بیان نقش خیرین سلامت در استان پرداخته و گفتند: با توجه به سیاستهای دولت کریمه و نیز تأکیدات مقام عالی وزارت مبنی بر تعامل با خیرین محترم و نیز گسترش همکاری، همفکری و همدلی جهت تأمین سلامت آحاد جامعه، در استان اصفهان جلسات مستمری با خیرین گرامی داشته‌ایم که منجر به افزایش فعالیت هدفمند خیریه‌ها در راستای اولویتهای نظام سلامت شده است و توانسته‌ایم با جذب میلیاردها ریال کمک خیرین در جهت ساخت بیمارستانها و مراکز درمانی، مراکز بهداشتی و تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز گام برداریم .

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیتهای درمانی موفق شده‌ایم مشارکت خیرین را در حیطه تحقیقاتی نیز جلب کنیم که با استقبال خوب این بزرگواران روبرو شد و در نتیجه با شرکت اساتید و کارکنان دانشگاه، در مجامع خیرین و نیز شرکت خیرین در مجامع دانشگاهی زمینه همدلی و همگامی در رفع مشکلات و کمک به ارتقای فعالیتهای پژوهشی فراهم شد./ح
برچسب ها: خیرین ، سلامت ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.