سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

جهش صنایع دفاعی ایران باید در تاریخ ثبت شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جهش صنایع دفاعی ایران در دهه 80 باید در تاریخ ثبت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا نقدی در افتتاحیه همایش بسیج اساتید دانشگاه‌ها در سالن قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و باید اقتصاد و تولید را به جای گروه‌های خاص و دولت به مردم بسپاریم.

وی افزود: یکی دیگر از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده است مسئله مدیریت صحیح منابع ارزی و اعتباری است و ما باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها و استعدادهای مغفول مانده و یا شناخته نشده کشور انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال در مسئله تحریم‌ها باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد همان‌طور که در دهه 80 به واسطه تحریم‌های همه‌جانبه صنایع دفاعی جهش خیره‌ کننده را تجربه کردیم که از آن می‌توان به عنوان یک اعجاز نام برد.

وی افزود: در مسئله ملی نیز همین اتفاق رخ داد و در حالی که ما دانش تولید بنزین را از گذشته داشتیم اما زمانی که تحریم شدیم از این ظرفیت استفاده و در تولید بنزین خودکفا شدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تقویت روحیه خودکفایی و خودباوری را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: باید بدانیم که مسئولیت سنگینی در عرصه جهاد اقتصادی داریم و یکی از عرصه‌های با اهمیت جهاد اقتصادی نیز ارتباط صنعت با دانشگاه است که در این عرصه کم کار بودیم.

وی افزود: چرا نباید ارتباط مناسبی میان صنعت و دانشگاه داشته باشیم تا صنایع ما روز به روز شاهد تحول و پیشرفت باشد.

نقدی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی پاسخ به این سؤال است که چگونه می‌توان در زیر فشار و تحریم‌ها روند رشد اقتصادی و صنعتی کشور را افزایش داد و یک اقتصاد کاملاً پویا داشت.

وی افزود: این آخرین تیر ترکش استکبار علیه ما است و اگر از این گردنه عبور کنیم شرایط متفاوتی پیش روی ما خواهد بود و ایران نیز با اقتصادی پویا خواهیم داشت که الگویی دلچسب برای تمام ملت‌های جهان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مسئولیت اساتید دانشگاه در تحول علوم انسانی سنگین است، تصریح کرد: علوم غربی دنیا را به بدبختی‌های امروز گرفتار کرده است و اساتید دانشگاه باید ملت و دانشجویان ما را از اسارت این علوم نجات دهند.

وی افزود: ما منابع بی‌پایان علوم انسانی الهی را داریم که بسیار محکم، قوی، مستدل و قابل پذیرش است و باید به جای علوم انسانی غرب از علوم انسانی الهی بهره بگیریم.

نقدی هم‌چنین با اشاره به فضای اخلاقی حاکم بر دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم این دانشگاه‌ها مسئله اخلاق است و اگر تعلیم با اخلاق توأم نباشد کاری از پیش نخواهد رفت.

وی افزود: در طول تاریخ جوان‌هایی وجود دارند که ارزش بیشتری نسبت به زمان‌های دیگر تاریخ دارند و امروز یکی از آن روزها است و اتفاقات زیادی با سرعت زیاد در جهان در حال رخ دادن است و ما نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی ادامه داد: امروز باید محصول دانشگاه شما به فرموده مقام معظم رهبری چمران باشد و برای رسیدن به چنین دانشگاهی کارهای زیادی باید انجام دهیم. /س

برچسب ها: صنایع ، مشهد ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.