سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

رمز ماندگاری رئیسعلی دلواری ولایتمداری بود

استاندار بوشهر گفت: رمز ماندگاری مبارزات و شخصیت رئیسعلی دلواری، دینمداری و ولایتمداری بود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از بوشهر، محمدحسین جهانبخش در مراسم روز ملی مبارزه با استعمار و سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی و استان بوشهر ریشه در تاریخ ایران دارد و مبارزات رئیسعلی و یارانش همواره ماندگار می‌ماند.

وی افزود: در فراز و فرودهای تاریخی، انسان‌های هستند که جاودانه شدند، یکی از این انسان‌ها رئیسعلی دلواری بود که با اخلاص، صداقت و دینمداری مبارزه کرد و شهید شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: رئیسعلی دلواری شخصیتی بود که با اذن روحانیت مبارزه خود را با استعمار انگلیس آغاز کرد و در نهایت به شهادت رسید.

جهانبخش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در مورد رشادت‌های رئیسعلی دلواری گفت: مردم بوشهر چهار حمله انگلیسی‌ها و دو حمله هلند و پرتقالی‌ها را دفع کردند و اجازه ندادند وجبی از خاک این سرزمین به دست اجانب بیفتد.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس تهران گفت: دشمنان تلاش داشتند اجلاس نم در تهران را کمرنگ جلوه دهند اما مکر خداوند غالب و اجلاس شانزدهم به عنوان بزرگ‌ترین اجلاس غیر متعهدها برگزار شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برگزاری باشکوه اجلاس نم در تهران یک «نه» بزرگ به آمریکا و متحدانش بود و عزتی هم برای ایران اسلامی رقم زد.

جهانبخش افزود: اجلاس تهران نقطه عطف خدمات دولت و برگ زرینی بر کارنامه درخشان دولت خدمتگزار و نمادی از کارآمدی نظام اسلامی بود.

یک پژوهشگر و مورخ بوشهری نیز در این همایش با تشریح واقعه تاریخی مبارزات رئیسعلی دلواری گفت: بوشهر در زمان قاجار معتبرترین بندر ایران بود به همین خاطر انگلیسی‌ها با حمله به بوشهر می‌خواستند بر جنوب ایران حکمرانی کنند.

عبدالکریم مشایخی افزود: مظلومیت و تنهایی از ویژگی‌‌های بارز رئیسعلی و مبارزات او دارد، به‌طوری که دولت مرکزی مستوفی الممالک هیچ کمکی به رئیسعلی در مبارزه با انگلیسی‌ها نکرد.

وی بیان کرد: پیشقدمی، استقامت و اسلامیت از دیگر ویژگی‌های رئیسعلی دلواری بود./ج1

برچسب ها: بوشهر ، مبارزات ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.