سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروزش و رضايي از جشنواره جا ماندند

ابراهيم فروزش و رحمان رضايي به دليل ارائه ندادن آثارشان به دبيرخانه جشنواره نتوانستند به بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان راه يابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جشنواره فيلم كودك و نوجوان در حال فعاليت خود را شروع خواهد كرد كه تنها 13 اثر به دبيرخانه جشنواره ارائه شده است.
"بچه هاي جسور" اولين فيلمي است كه آمادگي خود را جهت شركت در جشنواره اعلام كرده اين فيلم ساخته حجت اله سيفي بوده كه در آن بازيگراني چون مسيح سيفي، يعقوب نفقان، جعفر نوري ايفاي نقش مي‌كنند.
گرداله دومين ساخته بلند نادره تركماني است كه در جشنواره به نمايش گذاشته خواهد شد.
نادره تركماني دو سال پيش فيلم سينمايي "خاله سوسكه" را در ژانر كودك ساخت كه مورد توجه كودكان قرار گرفت.
فيلم سينمايي "گرداله" داستان بچه زرنگي را روايت مي كند كه در شرايطي سخت گرفتار شده است.
"بچگيتو فراموش نكن"ساخته جلال فاطمي سومين اثر ارائه شده به جشنواره است كه در آن بازيگراني چون اكبر عبدي، فرهاد آئيش، بهاره رهنما، بهنام تشكر، مريم سلطاني، پارسا مشيري و سوگل نصرتي بازي مي‌كنند.
داستان اين فيلم در خصوص كودكي است كه مي‌خواهد زودتر از سنتش به آدم بزرگ ها ملحق شود.
جلال فاطمي فيلم سينمايي "نخودي" را دو سال پيش در جشنواره كودك به نمايش گذاشت.
"عمليات مهدكودك" اثري ديگري است كه در جشنواره كودك به نمايش درخواهد آمد.
در اين فيلم اكبر عبدي ،فرزاد حسني، امير حسين رستمي، بهنوش بختياري، شمسي فضل الهي و كودكان اين فيلم كيميا حسيني، مبينا سادات آتشي و فرزين اژدري بازي مي كنند.
فرزاد اژدري سال گذشته "سلام بر فرشتگان" را براي ژانر كودك ساخت كه هنوز اكران عمومي نشده و قرار است مهرماه مهمان سينماها شود.
"چتر سبز" ناصر رفاهي داراي موضوعي زيست محيطي است كه تقريبا به شكل بديع و نو نگاهي به حيات وحش و بحث كودك و طبيعت دارد.
از ديگر ساخته هاي رفاهي "اين خانه امن است" بوده كه دو سال پيش در جشنواره به نمايش گذاشته شد و فيلم سينمايي "امتحان" كه تاكنون موفق به اكران نشده است.
سيروس حسن پور فيلم سينمايي "مرواريد" را در فشم مقابل دوربين برده و اين فيلم داستان خواهر و برادري را روايت مي‌كند كه به دليل شرايطي كه براي پدرشان كه صياد مرواريد بوده است بوجود آمده دچار مشكلاتي مي شود و ماجراي آن ها به نوعي با تخم گذاري لاك پشت ها گره مي خورد، اين فيلم در ژانر كودك توليد شده و در جشنواره حضور خواهد داشت.
حسن پور آثار ديگري چون تصميم كبري، دهقان فداكار، قطار كودكي، چوپان دروغگو، نماز مهاجر را در كارنامه خود دارد بزرگ مرد كوچك با موضوع زندگي شهيد بهنام صمدي اولين ساخته بلند سينمايي صادق دقيقي است كه در جشنواره كودك حضور دارد.
در اين فيلم شبنم قلي خاني، پويا اميني، حبيب اللهياري، سوگل طهماسبي، پرهام دلدار، مجتبي قرباني، جواد اسلام پور در فيلم حضور دارند.
فيلم سينمايي "بزرگ مرد كوچك"در خصوص نوجواني است كه براي نجات و دفاع از آب و خاك به جبهه رفته و در ابتدا اسير نيروهاي عراقي مي شود و مورد خشم آن ها قرار مي‌گيرد.
صداست كه مي‌ماند پنجمين اثر ارائه شده به جشنواره است اين فيلم را سعيد چاري ساخته و رضا رويگري، تورج نصر، ميرطاهر مظلومي، جلال پيشوائيان، امير زريونه، مختار سائقي، جميد شهرياري، سياوش قاسمي و ثنا صادقي در اين فيلم ايفاي نقش مي كنند.
اين فيلم در خصوص تورج  نصر يكي از دوبلورهاي معروف كشور است كه تا به امروز به جاي سه هزار شخصيت كارتوني حرف زده است.
عمليات كركس ساخته غلامرضا رمضاني در خصوص خواهر و برادري است كه به دليل توجه بيش از حد والدين به فرزند دختر باعث حسادت پسر مي شود و پسر دست به كار خطرناكي در جهت انتقام مي‌زند غلامرضا رمضاني آثار ديگري چون سبز كوچك، قفل ساز، عبور از تله، چرخ  و حيات را در  پرونده كاري خود دارد.
دل بيقرار هفتمين اثر ارائه شده به جشنواره است كه ساخته قربان محمدپور بوده و در خصوص زلزله رودبار گم شدن خواهر و برادري در اين حادثه مي شود.
در اين فيلم كورش تهامي، فرهاد جم، جهانبخش سلطاني و نازنين فراهاني بازي مي‌كنند.
سال گذشته اين كارگردان زبان مادري را در جشنواره كودك به نمايش گذاشت.
بازگشت به آ‌ينده ساخته علي عبدالعي زاده فيلمي فانتزي و تخيلي بوده كه رضا شفيع جم، بهنوش بختياري، عباس محبوب، فتحعلي اويسي، عليرضا اويسي در اين فيلم حضور دارند.
علي عبدالعلي زاده آثار ديگري چون تارزن و تارزان، تعقيب، سرتو بدزد رفيق، سيزده گربه روي شيرواني، چگونه ميلياردر شوم و من و پدر بزرگ ده ساله ام را در پرونده كاري خود دارد.
دامنه سفيد نهمين اثر ارائه شده به جشنواره است كه آنرا محمد ابراهيم معيري كارگرداني كرده و بازيگراني چون علي اوسيوند، فرشيد نوابي، هادي ديباچي، مهدي ميامي در ‌آن ايفاي نقش مي‌كنند و بازيگران نوجواني چون مليكا ناظري، سهند جاهدي در ‌آن حضور دارند.
از ديگر آثار معيري مي‌توان به كتوني سفيد، گلبهار و پروانه ها بدرقه مي‌كنند اشاره كرد.
جشنواره كودك امسال در حالي آغاز به فعاليت خواه كرد كه ابراهيم فروزش و رحمان رضايي در آ‌ن حضور نخواهند داشت.
فروزش قرار بود فيلم سينمايي ساعت پنج عصر را براي جشنواره كودك بسازد كه همچنان منتظر راي فارابي است و در اين شرايط نمي‌تواند در جشنواره حضور يابد.
فروزش سال گذشته فيلم سينمايي شير تو شير را در جشنواره به نمايش گذاشت كه متاسفانه امسال جاي او در جشنواره خالي خواهد بود.
نيكان و بچه غول ساخته رحمان رضايي كه در حال حاضر در مرحله فيلمبرداري به سر مي‌برد بعيد است كه به جشنواره كودك برسد در اين فيلم رامبد جوان، عليرضا خمسه ،ويشگاه آسايش و شقايق فراهاني به ايفاي نقش مي‌پردازند.
اميدواريم بيست و ششمين جشنواره كودك و نوجوان كه 17 مهرماه آغاز به كار مي‌كند بتواند با نمايش آثار ارائه شده تحولي در ژانر كودك ايجاد كند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.