سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاق ترین فوتبالیست های اروپا آشنا شوید

در این گزارش با 10 فوتبالیست خلاق اروپا آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فوتبال اروپا پس از نسل طلایی اروپا کاملا تغییر کرد بارسلونا ی اسپانیا در صحنه ظاهر شد و تاثیر بیشتری بر خلاقیت فوتبال گذاشت.

10 نفر از بازیکنانی که بیشترین موقعیت ها را روی دروازه حریفان ایجاد کرده اند به شرح زير هستند:

*پل اسکولز ، منچستر یونایتد

اسکولز بدون شک یکی از اساطیر فوتبال است، هافبک منچستر یونایتد در سن 37 سالگی و پس از بازگشت دوباره از بازنشستگی سطح بسیار بالای استاندارد فوتبال را نشان می دهد.

*خوان ماتا

ماتا زمانیکه از والنسیا راهی چلسی شد فصل فوق العاده ای را در لیگ برتر پشت سر گذاشت، لژیونر اسپانیایی به سرعت خود را با شرایط حاکم بر فوتبال انگلیس وقف داد و به یکی از بازیکنان کلیدی آبی پوشان تبدیل شد بازیکن 24  ساله مهارت پاسکاری خود  را در انگلیس تقویت کرد و شیوه بازی خود را گسترش داد و هر بار یکی از آنها را در فوتبال چلسی به نمایش گذاشت.

*فرانک ریبری، بایرن مونیخ

ریبری در این فصل بوندس لیگا در ترکیب بایرن مونیخ بهترین شرایط خود را تجربه کرد ، لژیونر فرانسوی مهارت فوق العاده ای در عبور دادن توپ با هر دو پا دارد.

ریبری 23 گل برای فوتبالیست لیگ قهرمانان اروپا در این فصل خلق کرد.

*ردن هزرد، لیل

زمانیکه ردن هرزد بلژیکی در لیگ فرانسه بالیل درخشید در نهایت با مبالغ هنگفتی برای انتقال مواجه شد این بازیکن 21 ساله بدون شک با توانایی باز کردن بسته ترین خطوط دفاعی در هر باشگاه اروپایی موفق خواهد بود.

*کریستیانو رونالدو، رئال مادرید

شاید پس از به ثمر رساندن گل های فراوان در سال های اخیر به نظر برسد که جایی براي حضور وی در میان 10 نفر برتر خالق موقعیت گل بر روی دروازه حریف ندارد اما وی در این فصل پاس گل های فراوانی نیز به آمار گل های خود افزوده است.

*داوید سیلوا، منچستر سیتی

سیلوا به اندازه کافی بد شانس بود که در تیمی به میدان برود که تعداد زیادی بازیکن شبیه او داشته باشد بنا بر این سیلوا مجبور به ترک اسپانیا شد تا شایستگی های خود را در جای دیگری نشان دهد.

ستاره منچسنتر سیتی استاندارد بازی خود را به درجه بالاتری در لیگ برتر رساند و اکنون توجهات بیشتری را نسبت به زمان حضورش در والنسیا به خود جلب کرده است.

*مسعود اوزیل رئال مادرید

اوزیل از زمان پیوستن به رئال مادرید به موقعیت های بزرگی دست یافت وی پس از جدایی از وردربرمن و قرار گرفتن در ترکیب قوهای سفید در سال 2010، 33 پاس گل داده است.

اوزیل که اکنون خود را در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان ثبت کرد بدون شک یکی از خلاق ترین بازیکنان اروپا است.

*ژاوی_بارسلونا

ژاوی یکی از قهرمانان اصلی اخیر باشگاهش است که فوتبال اروپا در 5 فصل، گذشته وارد مرحله جدید کرده است ژاوی با پا به توپ شدن های ماهرانه و بسیاری از توانمندی های فیزیکی به یکی از ستون های اصلی بارسلونا تبدیل شده است.

ژاوی اوایل سال میلادی با 3/93 درصد پاس به عنوان دومین بازیکن برتر اروپا شناخته شد.

*آندره پیرلو، یونتوس

پیرلو پس از 10 سال از میلان جدا شد، پیرلو به دلیل توانایی در ارسال پاس های بلند و کوتاه از هر نقطه زمین یکی از خلاق ترین بازیکنان اروپا است، حملات بیانکونری همه توسط این بازیکن 32 ساله شکل می گیرد وی همچنین مهارت خاصی در دیدن فضاهایی دارد که هیچ کس قادر به دیدن آنها نیست.

*لیونل مسی-بارسلونا

مسی نه تنها بزرگترین گلزن اروپا که خلاق ترین بازیکن قاره سبز نیز هست.

این بازیکن 24 ساله 65 گا از 177 گل بارسلونا را در این فصل به ثبت رساند مسی همچنین 28 پاس گل را با نام خود ثبت کرده است این به این معناست که مسی 25 درصد از گل هایی که خودش به ثمر نرسانده خلق کرده است.

مسی می تواند به دلیل توانایی در پاسکاری، سرعت جرقه ای که می تواند بهترین خطوط دفاع را نیز با چالش روبرو کند بهترین دهنده پاس گل دنیا انتخاب شود./ق






برچسب ها: فوتبال ، خلاق ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.