سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراضات مردم اردن قانون افزايش قيمت سوخت را متوقف کرد

پس از آنکه هزاران اردني در اعتراض به گران شدن قيمت سوخت راهپيمايي کردند پادشاه اين کشور از دولت خواست طرح افزايش قيمت سوخت را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي ، اعتراض هاي مردم اردن به بالارفتن قيمت سوخت پادشاه اين کشور را مجبور کرد تا قانون افزايش قيمت سوخت را متوقف کند.

براي دومين روز متوالي راهپيمايي ها در اردن عليه تصميم دولت براي بالا بردن قيمت سوخت به ميزان ده درصد ادامه داشت.
راهپيمايان در امان شعارهايي  ضد دولت فائز الطراونه نخست وزير اين کشور سر مي دادند و وي را متهم به فساد کرده و از وي مي خواستند استعفا دهد.
در اين راهپيمايي هاي اعتراض آميز برخي از اعضاي اخوان المسلمين و برخي از اعضاي جنبش هاي جوانان و مردمي حضور داشتند.
شرکت کنندگان در اين راهپيمايي در ميدان "جمال عبدالناصر " در غرب پايتخت تجمع کردند برخي از فعالان نيز در مقابل ساختمان نخست وزير تجمع کردند.
دولت مي گويد بالا رفتن قيمت سوخت براي بار دوم طي سه ماه گذشته براي پوشاندن کسري بودجه بي سابقه دولت که از چهار ميليارد گذشته ضروري است.
دولت مي گويد اين کسري بودجه طي چندين سال و به سبب يارانه هاي پرداختي از سوي دولت براي برق و آب ايجاد شده است.
راهپيمايي هاي متعددي نيز در روز جمعه در شهرهاي مختلف اردن برپا شد و راهپيمايان از دولت اين کشور خواستند از تصميم خود بازگردد راهپيمايان دولت را متهم کردند که اين تصميم را بر اثر فشارهاي بانک بين المللي اتخاذ کرده است.
راهپيمايان به سوي کاخ پادشاه اردن حرکت کرده و پادشاه اين کشور را به علت مدارا کردن و چشم پوشي از فسادي که در اين کشور در جريان است مورد سرزنش قرار دادند.
مردم اردن فساد مسوولان را سبب اصلي بروز بحران اقتصادي در اين کشور مي دانند.
پس از آنکه خبرهايي درباره اقدام هشتاد و نه نماينده پارلمان اردن در امضاي درخواستي براي پس گرفتن راي اعتماد از دولت اردن منتشر شده است اعتراض هاي مردمي رو به افزايش گذاشته است اما بررسي اين درخواست نيازمند اراده شاهانه است.
برچسب ها: اردن ، تظاهرات ، قیمت ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.