سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان های هوشمند، نسل آینده بیمارستان های جهان را می سازند

هوش بیمارستانی از مؤلفه های مهمی است که در مدیریت بیمارستانی کشورهای پیشرفته دنیا به آن توجه ویژه ای شده و در ایران نیز در حال پیگیری است.

مصطفی بهمن آبادی، دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:
امسال محوریت اصلی این سمپوزیوم هوش بیمارستانی است به این معنی که تمام فرآیندهای مدیریتی بیمارستان ها هوشمند گردد.

وی افزود: در خصوص بیمارستان الکترونیکی اقدامات خوبی صورت گرفته و سیستم HIS که یک نظام اطلاعات بیمارستانی است در بسیاری از بیمارستان ها نصب شده و در حال استفاده است.
بهمن آبادی با اشاره به اینکه بیمارستان های هوشمند بیمارستان های نسل آینده را می سازند، گفت: با توجه به حجم بالای اطلاعات تولیدی در بیمارستان ها گرفتن تصمیم های اقتصادی و کلینیکی مناسب برای مسئولان جز از طریق سیستم هوشمند و اشراف کامل بر این اطلاعات امکان پذیر نیست.

 دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین تصریح کرد: هوشمند سازی بیمارستان ها فقط در چند کشور دنیا محقق شده و در سمپوزیوم سال گذشته نیز طرح هوش بیمارستانی به وزارت بهداشت ابلاغ شد و از طریق ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری است.

10* مهرماه، آخرین فرصت ارائه مقالات به سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین
بهمن آبادی ادامه داد: هوش بالینی، هوش تصویربرداری پزشکی و تفسیر از راه دور، هوش نظارت و پایش از راه دور، هوش بیمارستانی و کنترل عفونت ها، هوش بالینی، یکپارچه سازی و مدیریت اطلاعات از راه دور و نرم افزارهای هوش بیمارستان الکترونیکی از محورهای موضوعی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین هستند.
وی با اشاره به اینکه مقالات برگزیده در این سمپوزیوم در ژورنال های عملی معتبر بین المللی منتشر خواهند شد، افزود: علاقه مندان تا 10 مهرماه امسال فرصت دارند چکیده مقالات خود را به پایگاه اینترنتی سمپوزیوم به آدرس http://euc.ir/eh ارسال نمایند.

بهمن آبادی یادآور شد: شرکت در سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین دارای 12 امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همه جامعه پزشکی و مهندسی پزشکی است.
شایان ذکر است که سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین 23 تا 25 آبان ماه امسال با حضور بیش از 600 شرکت کننده در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود./ح

برچسب ها: بیمارستان ، هوش ، عفونت ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.