سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوءاستفاده غرب از سازمان ملل براي ترويج جنگ

استاد دانشگاه آمريکايي در گفتگو با شبکه تلويزيوني دولتي روسيه گفت: غرب مي خواهد از سازمان ملل براي ترويج جنگ، به اشاعه جاي صلح در سوريه سوء استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، در حالي که غربي ها مي گويند به ايجاد مناطق غيرنظامي و بي طرف در سوريه براي حافظت از غيرنظاميانِ اين کشور نياز است، برخي از کارشناسان سياسي بر اين عقيده اند کشورهاي غربي در حقيقت مقاصد ديگري دارند و مي خواهند به شورشيان مسلح در سوريه از اين طريق کمکهاي بيشتري کنند.  
پروفسور پال شلدون فوتي از دانشگاه ايالتي کاليفرنيا طي مصاحبه اختصاصي با مجري اين شبکه گفت: ايجاد مناطق غيرنظامي صرفاً بهانه اي در دستان غربي ها است که بتوانند کشور سوريه را به چند قسمت تقسيم کرده و آنرا تحت تسخير و کنترل خود درآورند. وي افزود، کشورهاي غربي مي خواهند از سازمان ملل به عنوان ابزاري براي پيشبرد اهدافشان در سوريه بهره‌برداري کنند.  
پال شلدون فوتي افزود، متأسفانه اين تکرار رفتار غربي ها در ليبي است که از سازمان ملل براي ترويج جنگ، به جاي صلح، استفاده کردند. اين سناريو در ليبي کارآمد بود و اکنون آنان (غربي ها) مي خواهند همان سناريو را در سوريه پياده کنند، اما اين سناريو ديگر مؤثر و موفق نخواهد بود.  
وي افزود، غرب و ناتو هيچ تمايلي به حل و فصل بحران سوريه از طريق مذاکرات ندارند. هدف نهايي اين عمليات (در سوريه) حصول اطمينان از اين موضوع است که هيچ رقابتي درخصوص تجارت نفت در خاورميانه (براي شرکتهاي غربي) از سوي سوريه، ايران يا کشورهاي ديگري که بخواهند خطوط لوله انتقال نفت مستقل تأسيس کنند، وجود نداشته باشد.  
اين استاد دانشگاه آمريکايي در خاتمه افزود: تمامي اين حرف ها (ي غربي ها) صرفاً بهانه است. مثلاً کشورهاي غربي مدعي به اهميت دادن به مسائل انسان دوستانه هستند، اما اين ادعاي آنان کذب محض است.
برچسب ها: غرب ، جنگ ، استفاده ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.