سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاکاني در پاسخ به دانشجويان دانشگاه شريف:

مقاومت موجبات عزت و عظمت کشور را فراهم مي‌کند

نماينده مجلش شوراي اسلامي گفت: تجربه نشان داده زماني که از خود مقاومت نشان داده‌ايم موفق و پيروز بوده‌ايم و هر کسي که راه سازش را پيشه کند، بدون شک در اين مسير متضرر مي‌شود و مقاومت به عنوان يک عنصر موجبات عزت و عظمت را در کشورر فراهم مي‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عليرضا زاکاني نماينده مجلس شوراي اسلامي در نشست ساليانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل که تحت عنوان "مقاومت براي پيشرفت، پيشرفت در خدمت عدالت رمز اقتدار ملت" در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجويان در ارتباط با حمايتش از شهردار تهران در انتخابات رياست جمهوري گفت: نوع رفتار من به گونه‌اي است که اگر انتقادي از افراد داشته باشم به خودشان منعکس مي‌کنم و کمتر به دنبال جنجال مي‌روم. رفتار من در مجلس هم به همين صورت است. چرا که معتقدم موضوعات را بايد فراتر از افراد دنبال کنيم.

دبيرکل جمعيت رهپوران همچنين به اردوي جهاد اکبر که در حاشيه انجمن‌هاي اسلامي که سال گذشته در مشهد برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: در مشهد نگاه من به جمع جبهه متحد اصولگرايي بود و منظور من از بيان يک نفر در 13 نفر اين بود که آن يک نفر را به صحن مجلس براي رياست مجلس تعميم دهيم و اين کاملا براي شکل‌گيري مجلس در مسيري که طي کرد کاملا منافات داشت و ظرفيت‌هايي به کار گرفته شد که محل تأمل جدي و در مشهد من نکته‌اي را گفتم که برخي از گمانه زني‌هايي که برخي افراد براي حضور در ليست رياست داشتند غلط است صحنه مجلس و چگونگي راهيابي به آن در شيوه‌هاي متفاوت از جنبه‌هاي مختلفي بود که در مجلس مطرح شد.

عليرضا زاکاني در پاسخ به اين سوال که شعار اتحاديه انجمن اسلامي ابعاد مختلفي دارد و در بعد داخلي و فعاليت‌هاي انتخاباتي هم به عنوان يک گزاره مهم براي ادامه پيشرفت است گفت: هيچ راهي جز مقاومت نداريم و در طول تاريخ تجربه نشان داده زماني که از خود مقاومت نشان داده‌ايم موفق و پيروز بوده‌ايم و هر کسي که راه سازش را پيشه کند، بدون شک در اين مسير متضرر مي‌شود و مقاومت به عنوان يک عنصر موجبات عزت و عظمت را در کشورر فراهم مي‌کند.

وي در ادامه در ارتباط با آرمان‌هاي اصولگرايان در فعاليت‌هاي مختلف انتخاباتي گفت: معتقديم که آرمان‌هاي خود را با واقع بيني به دست آوريم و در قالب وحدت آنچه که مهم است با ملاک و ميزان به سمت آن حرکت کنيم قبل از انتخابات مجلس شوراي اسلامي توجه به وحدت بين اصولگرايان بود که در اين راه برخي از دوستان بيان کردند که اين مطالب ملاک ما نيست.

وي در ادامه افزود: در قبال انتقادات اين طيف از دوستان اعتقاد داشتيم که اگر وحدتي بين اصولگرايان نباشد اصلاح طلبان پيروز مي‌شوند که آن‌ها ما را اصولگرايان مصلحت‌گرا معرفي کرده‌اند و خود را به عنوان اصولگرايان آرمان‌خواه خواندند ما قبل و بعد از انتخابات با ملاک حرکت کرده‌ايم و بيشترين گله و شکايت به کساني شد که اصول و ارزش‌ها را زير پا گذاشتند.

زاکاني در پاسخ به اين که گزينه مطلوب اصولگرايان رياست مجلس شوراي اسلامي را عهده‌دار نشد گفت: اين مسئله هيچ ارتباطي با آن ساختار ندارد ما با وحدت بين خود توانسته‌ايم به مجلس راه پيدا کنيم و در ميان فراکسيون اصولگرايان را تشکيل داديم که بتوانيم آينده مجلس را رغم بزنيم.

وي خاطرنشان کرد: در اين ميان برخي از دوستان به خاطر منافعي که داشته‌اند با رويه ما مخالفت کردند و شاهد يک تغيير مسير از سوي آن‌ها بوديم که در ادامه اميدواريم اين رويه ابلاغ شود در مجلس نهم برخلاف مجلس هشتم، فراکسيوني وجود نداشت و در برخي از سايت‌هاي خود آن عده از اصولگرايان مطرح کردند که اصولگرايي به آخر خط رسيده است و من بايد بگويم که پيروزي آن است که فرد به وظيفه خود عمل کند و در مجلس ما پيروز شديم و حرکت در مسيري که تحقق و آرمان‌هاي انقلاب در آن به سرانجام مي‌رسد مد نظر ما است.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: مجلس ، دانشگاه ، زاکانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.