سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

افزایش بهره وری در بخش تولید راهکار اساسی دستیابی به مقوله اقتصاد مقاومتی است

معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرماندار فیروزکوه گفت: افزایش بهره وری تولید مهمترین عامل در دستیابی به مقوله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال است.

ˈاسماعیل اسفندیارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: این کارگروه یکی از مهمترین و مؤثرترین کارگروه ها در بحث تولید ملی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است که با تدوین استراتژی، هدف و برنامه و تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، گام های مؤثر و مناسبی در این زمینه در سطح شهرستان برداشته شده است.

وی با اشاره به بکارگیری ادبیات اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نظام پیرو تحریم های شدید و کینه توزانه دشمنان اسلام و انقلاب، تصریح کرد: کشاورزی مهمترین بخشی است که در این راستا می تواند به فرمایشات معظم له جامه عمل بپوشاند که مهمترین محور آن، افزایش بهره وری بخش است.

معاون فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: زمانی می توان به این هدف نائل شد و از پتانسیل بالای بخش کشاورزی به خوبی استفاده کرد که زنجیره تولید شامل حمایت از تولید کننده، دسترسی به بازار مصرف و امکانات فراوری محصولات فراهم بوده و هماهنگی و هارمونی مناسبی بین آنها وجود داشته باشد.

وی افزود: بحمدالله با توجه به قرار گرفتن فیروزکوه بر سر راه سه استان بزرگ کشور، تولید کنندگان بازارهای مصرف را در کنار خود می بینند و با عنایت به حضور صنایع تبدیلی نظیر کارخانه های تولید چیپس، آب میوه، کنسانتره، کشتارگاه صنعتی و . . . کمترین نگرانی در زمینه فرآوری محصولات وجود دارد.

اسفندیار در خاتمه با بیان حاکم بودن نظام خرده مالکی، پایین بودن ضریب مکانیزاسیون و مشکلات تامین آب در برخی نقاط به عنوان مهمترین مشکلات فراروی بخش کشاورزی شهرستان، ابراز امیدواری کرد تعاونی های کشاورزی به عنوان حلقه واسط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با تکمیل زنجیره بازار رسانی، دغدغه های کشاورزان در عرضه و فروش محصولات را به حداقل برسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.