سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران، ابهت پوشالی دنیای غرب را درهم شکست

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیرمتعهدها در تهران، هیمنه و ابهت پوشالی دنیای غرب و استکبار جهانی را درهم شکست.

حجت الاسلام ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و شایسته شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، اظهارداشت: برگزاری این اجلاس در تهران از اهمیت و حساسیت ویژه‏ای برخوردار است، چرا که ایران از یک ‏سو پرچمدار و کانون بیداری اسلامی در سطح بین‏الملل است و از سوی دیگر در حوزه اقتصادی و سیاسی بین‏المللی از ابتدا مهمترین چالشگر علیه غرب بوده است.

وی گفت: تلاش‏های دشمنان این بود که سران و نمایندگان کشورهای عضو در این اجلاس شرکت نکنند و لذا در این زمینه خیز برداشتند و تلاش زیادی به خرج دادند.

خطیب جمعه فیروزکوه افزود: آنان با انجام هزینه های گزاف، نبود امنیت در ایران را تبلیغ کردند و یک عده دیوانه بی عقل و ورشکسته سیاسی که هیچ گونه عرق ملی و مذهبی به کشورندارند را فریب دادند تا با آنان همنوا شوند، اما موفق نشدند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت اعضا و حضور رهبران جهان در نشست عدم تعهد در تهران فوق‏العاده بود و با هیچ ‏یک از نشست‏های قبلی قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری اجلاس و بعد از آن، دشمن تلاش می کند این اجلاس و میزبانی ایران را کم‏ اهمیت جلوه دهد.

حجت الاسلام استیری ادامه داد: آنان با دروغ پراکنی سعی خواهند کرد جایگاه جمهوری اسلامی را به‏ عنوان میزبان اجلاس تخریب کنند و در این راه هر کاری به لحاظ تبلیغاتی و سیاسی انجام خواهند داد.

‏‏‏‏‏‏وی با بیان اینکه سه چیز در این اجلاس توجه آمریکایی ها را جلب کرده بود، تصریح کرد: حضور ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد، حضور نخست وزیر هند در راس هیاتی 250 نفره با هدف توسعه روابط تجاری با ایران و ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری جدید مصر پس از سال ها خصومت بین ایران و مصر، در واقع نشانه موفق ‏بودن سیاست ایران به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این اجلاس، خاطرنشان کرد: این بیانات شجاعانه، حکیمانه و داهیانه که از موضع عزت و اقتدار بیان شد، اندام و پایه های عنکبوتی استکبار و صهیونیسم جهانی را به لرزه آورد.

وی اذعان داشت: صدای این لرزه درسخنان آنان و بیانیه ای که دادند کاملا مشهود است، بطوری که عصبانیت در سخنان آنان موج می زد و رییس جمهور رژیم غاصب و نامشروع اسراییل بیانیه داد و حتی به شرکت کنندگان توهین کرد.

حجت الاسلام استیری با بیان دلایل خشم دشمنان، تصریح کرد: آنان نمی توانند ببینند 120 کشور حامی نظرات نظام جمهوری اسلامی هستند، در حالی که می گفتند ایران منزوی شده و درعرصه بین المللی کسی برایش باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد: معاندان نظام می دانند با ریاست ایران بر جنبش، این نهاد درعرصه های مختلف فعال تر خواهد شد، چرا که نظام ما به برکت آموزه های دینی و وجود ولایت فقیه در رأس، در همه عرصه ها حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت، لذا عصبانی شده و عربده می کشند.

امام جمعه فیروزکوه در خاتمه افزود: ما همان کلام شهید بزرگوار آیت الله دکتر ˈبهشتیˈ را می گوییم که ای آمریکا، و ای اسرائیل ازما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر./س

برچسب ها: اجلاس ، استکبار ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.