سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پورمحمدي در جمع علماي شيعه و سني استان گلستان:

دشمن در حال ايجاد تفرقه بين شيعه و سني است/ مسلمانان هوشيار باشيد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به ترس دشمنان از گسترش روزافزون اسلام در جهان، بر وحدت و انسجام بين شيعه و سني و هوشياري در برابر توطئه‌ها تأكيد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي شب گذشته در جمع علماي شيعه و سني استان گلستان گفت: دشمنان هيچ‌گاه از دسيسه‎گري عليه نظام اسلامي دست بر نخواهند داشت و براي براندازي انقلاب اسلامي از پاي نخواهند نشست.

 روحانيون وظيفه دارند پيام انقلاب را به دنيا معرفي كنند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور نقش علما و روحانيون در آگاهي بخشي به جامعه و افشاي توطئه‌هاي دشمنان را بسيار مهم و تعيين كننده خواند و افزود: روحانيون همچنين وظيفه دارند تا پيام انقلاب را به دنيا معرفي كنند چرا كه دشمن، تمام تلاش خود را به كار گرفته تا دين‌دارها را بدبين كرده و آن‌ها را به جان يكديگر بيندازند.

وي با اشاره به جايگاه برجسته جمهوري اسلامي در دنيا گفت: اين جايگاه هر روز برجسته‌تر مي‌شود. چون اين نظام به حقيقت نابي دسترسي پيدا كرده كه در هر دوره و زماني جلوه‌اي از حقايقي كه در آن وجود دارد نمايان مي‌شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: آن سرچشمه زلال كه جمهوري اسلامي به آن متصل است و آن را از ساير حكومت‌ها متمايز كرده اتصال به معارف اسلامي و قرآني است.

پورمحمدي با بيان اينكه جمهوري اسلامي يك درصد خاك و يك درصد جمعيت دنيا را دارد، اظهار داشت: نسبت اقتصاد ما به اقتصاد دنيا 6 تا 7 دهم درصد است از نظر قدرت سياسي، نظامي و تبليغاتي هم با قدرت‌هاي بزرگ قابل مقايسه نيستيم. حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه با كمتر از يك درصد خاك و جمعيت دنيا و كمتر از يك درصد اقتصاد دنيا چقدر در جهان قدرت تأثير‌گذاري داريم؟.

وي گفت:ذهن آمريكا به خاطر قدرت تأثير‌گذاري جمهوري اسلامي، مشغول است. سهم ما از تأثير‌گذاري در جهان بسيار فراتر از يك درصد خاك و جمعيت دنيا است.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: تأثير‌گذاري جمهوري اسلامي در جهان به خاطر ارتباط به قدرت لايزال الهي است.

وي اظهار داشت: امروز عطش جامعه جهاني براي دستيابي به حقيقت جدي است و اين همه نحله‌هاي مختلف در جهان به خاطر رسيدن به حقيقت است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور به گسترش رسانه‌ها و ارتباطات در عصر حاضر اشاره كرد و اظهار داشت: هر چند كه جامعه ما تحت تأثير القائات ماهواره‌ها و رسانه‌هاي اينترنتي است اما از آن طرف خود غربي‌ها هم از اشاعه پيام ناب الهي و اسلامي از طريق همين رسانه‌ها احساس خطر كردند. در واقع ما نبوديم كه نخستين بار از تهاجم فرهنگي احساس خطر كرديم بلكه غربي‌ها نخستين بار از گسترش اسلام و فرهنگ اسلامي به عنوان تهاجم فرهنگي عليه خودشان ياد كردند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور بيان داشت: ايران مسئله تهاجم فرهنگي را به عنوان نخستين كشور در دنيا مطرح نكرده است بلكه متخصصان فرانسوي اعلام كرده بودند كه جمهوري اسلامي در حال تهاجم فرهنگي به تفكر غرب است و ما بايد نگران تفكر اسلامي باشيم.

پورمحمدي تصريح كرد: با توجه به اين‌كه مفاهيم ناب اسلامي در جهان توليد شده است شاهد يك اتفاق بزرگي در دنيا هستيم و اين مهم نشان مي‎دهد كه به سرعت روي امواج در حال حركت هستيم و انسان‎ها ديگر اسير صهيونيست‎ها نيستند.
 
پيام‎هاي ناب اسلامي قلوب را تسخير كرده است

وي با تأكيد بر اين‌كه پيام‎هاي ناب اسلامي قلوب را تسخير كرده است يادآور شد: ما در جمهوري اسلامي به اين مسئله متهم هستيم كه حقوق زنان رعايت نمي‎شود و يا اين‌كه نشاط با داشتن چادر و روسري از بانوان سلب شده است اما مي‎بينيم كه بر اساس اعلام واتيكان؛ بيشترين گرويدگان به اسلام از اروپا، آمريكا، مسيحيت و اديان ديگر است.

پورمحمدي با بيان اين‌كه بيشترين گرويدگان به اسلام، زنان اروپايي و آمريكايي هستند متذكر شد: در دنيايي كه همه عليه ايران تبليغ مي‎كنند كه زن‌ها از همه چيز محرومند و شخصيت براي آن‌ها در ايران قائل نمي‎شود اما اكنون مي‎بينيم كه زنان تحصيل‌كرده اروپايي به اسلام روي مي‎آورند كه اين مهم نشان‎دهنده تحول بزرگي در دنياست. ‎

وي بيان داشت: براي نخستين بار واتيكان اعلام كرد كه جمعيت مسلمان جهان در سال 2012 به علت تغيير دين بر مسيحي‎هاي كاتوليك پيشي گرفته است.
 
اختلاف افكني بين شيعه و سني دسيسه‌اي براي خشن جلوه دادن اسلام است

پورمحمدي در بخش ديگر اين نشست، ‌با اشاره به توطئه دشمنان در اختلاف‌افكني بين شيعه و سني گفت: اين‌ها دسيسه‌اي است تا چهره اسلام را قهرآميز و خشن جلوه دهند. اين‌ها مي‌خواهند با فتنه‌گري‌ها، از جلوه‌گري و تلألؤ دين اسلام بكاهند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در جمهوري اسلامي اهل تسنن و شيعه در كمال صلح و آرامش و با احترام به همديگر در كنار هم زندگي مي‌كند. ما امت واحد هستيم و يك دين، يك كتاب، يك قبله و يك سرنوشت داريم.

پورمحمدي بابيان اين‌كه جمهوري اسلامي همواره از حقوق مسلمانان اهل تسنن در جهان دفاع كرده گفت: اين‌كه ما سي و سه سال از مسلمانان فلسطين دفاع مي‌كنيم آيا مسلمانان فلسطين شيعه هستند؟ دشمن به خاطر همين فهم و دورانديشي علماي ما از نظام جمهوري اسلامي هراس دارد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص قدرت سياسي ايران ابراز داشت: تمام مجامع بزرگ دنيا در دست نفوذ سلطه‎گران قرار دارد و برگزاري جنبش غيرمتعهدها در ايران با تلاش خوب دولت با وجود تمام مشكلات، تهديدها و فشارهاي مختلف در كشور انجام شد هر چند اين جنبش توانمندي نيست ولي زماني كه در دست ايران قرار گرفته مي‎تواند آن را توانمند كرد.
پورمحمدي با تأكيد بر اين‌كه ذهن جامعه آمريكا مشغول به جامعه اسلامي است يادآور شد: جريان گسترده‎اي در آمريكا در حال گسترش است و اين مهم نشان مي‌دهد كه ايران توانسته به قلوب مردم دنيا رسوخ پيدا كند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در چنين شرايطي و در حالي‌ كه رهبر معظم انقلاب فرمودند در پيچ بزرگ تاريخي هستيم وظيفه ما سخت‌تر شده است.

پورمحمدي در پايان اظهار داشت: اميدواريم اين راهي كه پيموديم را با انسجام، وحدت و خوش‌بيني ادامه دهيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پورمحمدی ، انسجام ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.