سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبديل منطقه شرق عربستان به پادگان نظامي

نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود حملات سرکوبگرانه سختي که تا به حال مانند آن مشاهده نشده است عليه همشهريان عربستاني در مناطق نجد و حجاز و شرق عربستان را آغاز کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تشرين سوريه ، نيروهاي آل سعود منطقه شرق عربستان را به پادگان نظامي سربسته اي تبديل کرده اند.
اين روزنامه ادامه داد : در شرق عربستان حالت آماده باش نيروهاي پليس و بازداشتهاي ظالمانه افزايش يافته است.
اين روزنامه بنا بر گزارش سايت فجر يمن افزود :  سرکوب مردم عربستان به دور از دوربين ها و خبرنگاران و خبرگزاريها و فعالان حقوق بشر صورت مي گيرد.
اين سايت در مقاله اي به قلم سردبير با موضوع «آل سعود.. افزايش بازداشتها در شهرهاي مختلف عربستان و حالت آماده باش و تدابير مخفي امنيتي » نوشت : نيروهاي رژيم آل سعود تمام شهرها و روستاها و خيابانها و شهرکهاي مناطق شرق عربستان به ويژه قطيف و عواميه و جزيره تاروت و ابجيج و احساء و دمام و خبر را به پادگانهايي نظامي تبديل کرده است به طوري که نيروهاي نظامي امنيتي آل سعود در تمام اين مناطق حضوري بي سابقه دارند و محدوديتهاي گسترده و بي سابقه اي را بر رفت آمدهاي جوانان ايجاد کرده است.
منابع خبري اين سايت يمني افزودند : نيروهاي آل سعود بازداشتهاي گسترده اي در شهرهاي تبوك و طائف و جده و مدينه ودمام وقطيف ورياض وجيزان را آغاز کرده اند به طوري که دانشجويان و اساتيد زيادي از داخل دانشگاهها ربوده شده اند.
اين منابع خبري همچنين ادامه دادند : نيروهاي امنيتي آل سعود از نظر رواني به بيماري هيستريک واقعي و بي سابقه اي مبتلا هستند زيرا تظاهرات مردمي رو به افزايش است.
اين گزارش حاکيست منطقه شرق عربستان در حال جوشش است به طوري که مردم نجد و حجاز در حال تشکيل حزب ملي براي اصلاح امور و تغيير حاکميت رژيم آل سعود هستند . رژيمي که مذهب را عاملي براي تفرقه پراکني بين مردم عربستان به کار مي گيرد.
اين سايت خبري افزود : ارزشهاي آزادي و تغيير در بين اغلب مردم عربستان و با طبقات مختلف اجتماعي در حال گسترش است که از جمله اين طبقات مي توان کارگران و کارمندان برجسته ادارات و کارمندان موسسات نظامي و امنيت را نام برد.
اين در حالي است که درگيريها و جدالهاي سرسخت اما مخفيانه اي بين خانواده پادشاهي آل سعود در حال شکل گيري است به طوري که درجه داران نيروهاي مسلح و نيروهاي امنيتي و نيروهاي گارد حفاظتي دربار باهم درگير هستند.
بنا بر اين گزارش ، پنتاگون (وزرات دفاع آمريکا) اعلام کرده است دادستان پرونده هاي گوانتانامو ، احمد الدربي زنداني عربستاني را به اتهامات ترورويستي جديدي متهم کرده اند وي متهم به همکاري با گروه القاعده بوده تا براي عمليات از بين بردن نفتکش ها در سواحل يمن اقدام کند.
از سوي ديگر خبرگزاري رويترز به نقل از ژنرال "مارک مارتينز" نماينده عالي دادستاني پرونده گوانتانامو گفت : جنايانتي که الدربي به آنها متهم است جناياتي خطرناک بوده و به هدف ترساندن کشورها و خسارت وارد ساختن به اقتصاد جهاني است.

شايان ذکر است الدربي به زندان ابد محکوم شده است  و در سال 2002 در کشور آذربايجان دستگير شده است.
برچسب ها: عربستان ، نظامی ، سرکوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.