سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

ثبت ملی سرخدار استان گلستان

سرخدار ثبت ملی می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس کارگروه زراعت گیاهان دارویی گلستان گفت: 25 نوع کشت گیاهان دارویی برای کشت در استان مشخص شده و ثبت سرخدار به عنوان اثر ملی در دستور کار استان قرار دارد.

اسماعیل اسفندیاری در افرود: جلوگیری از موازی کاری ، معرفی گیاهان دارویی اولویت دار، صنعتی شدن بخش گیاهان دارویی در استان و جذب سرمایه گذار دراین بخش و تهیه و تدوین طرح ملی سرخدار از جمله اهداف ما در توسعه گیاهان دارویی دراستان است.

وی تصریح کرد: کمیته گیاهان دارویی در استان تشکیل شده که مسئول کمیته معاون برنامه ریزی استان و دبیر آن مسئول مرکز تحقیقات استان است و این کمیته سه کارگروه آموزش و پژوهش، زراعت و تجاری سازی و بازرگانی و صنایع دارویی و پزشکی را شامل می شود.

وی ادامه داد: تعیین گیاهان دارویی اولویت دار، نظارت بر فعالیت مراکز گیاهان دارویی و پیگیری راه اندازی دانشکده گیاهان دارویی دراستان ، بررسی طرح های پیشنهادی گیاهان دارویی دراستان و جذب سرمایه گذار وآموزش عطاری های سنتی از دیگر اهداف این کمیته در استان است.

اسفندیاری از کشت زعفران در استان خبر داد و افزود: سال گذشته زعفران تولیدی استان را برای تعیین کیفیت به مشهد فرستادیم که همه استانداردهای این زعفران که دراستان تولید می شود در حد ممتاز کشوری بود وبه طور متوسط از هرهکتار در اراضی وامناراستان درآزادشهر تا 10 کیلو زعفران برداشت شد که کیلویی سه میلیون تومان به فروش رسید./س

برچسب ها: سرخدار ، گلستان ، گرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.