سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه ای آذربایجان شرقی

بزرگترین مجتمع گلخانه ای آذربایجان شرقی در شهرستان اسكو به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندری در مراسم بهره برداری از این فضای گلخانه ای با اشاره به قابلیت های فراوان تولید محصولات به روش گلخانه ای با توجه به امکان کنترل دما، آب مصرفی و همچنین نظارت کامل به مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول با کنترل کامل آفات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و همچنین قابلیت بهره وری تولید به این روش، توسعه آن در سطوح شهرستان ها مورد حمایت سازمان قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربايجان شرقي با بیان اینکه این واحد تولیدی بزرگترین مجتمع گلخانه ای بخش خصوصی در استان بوده افزود: این مجتمع در فضایی به وسعت 29 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده که از این مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات بانکی وبقیه آورده شخصی می باشد.

وی با اشاره به اینکه صاحب این واحد تولیدی قبلاً در همین محدوه 12500 متر مربع گلخانه داشته است افزود: با بهره برداری این واحد مساحت این مجتمع گلخانه ای به بیش از 41 هزار متر مربع افزایش یافته و برای 35 نفر نیز به صورت دائم اشتغال مولد ایجاد نموده است.

اسکندری با اشاره به اینکه خیار و گوجه فرنگی از عمده محصولات تولیدی این مجتمع گلخانه ای بوده گفت : پیش بینی می شود راندمان تولید محصول در هکتار این مجتمع 300 تن خیار و 320 تن گوجه فرنگی می باشد.

وی همچنین از افزایش فضای گلخانه ای استان از 44 هکتار به 47 هکتار در سال جاری خبر داد و افزود: سالانه بیش از10500 تن محصولات سبزی و صیفی در فضاهای گلخانه ای آذربایجان شرقی تولید و به بازارهای مصرف استانی و سایر نقاط کشور ارسال می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.