سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پايان سدهاي شهرستان ميانه مناسب براي توسعه كشاورزي

فرماندار شهرستان ميانه با اشاره به امكانات بالقوه موجود در اين شهرستان گفت : توسعه کشاورزی در پایاب سدهای شهرستان از اقدامات مهم جهادکشاورزی در ارتقاء جایگاه این شهرستان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، خلفا پور گفت : تلاش بی وقفه جهاد کشاورزی، در افزایش سطوح باغی و زراعی در پایاب سدهای موجود در سطح این شهرستان، توانسته است این حرکت مهم در روند توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان میانه را از سرعت و شتاب بیشتری برخوردار نماید.

وي با اشاره به تلاش های انجام یافته جهت جذب سرمایه گذار بمنظور توسعه بیشتر بخش کشاورزی افزود : در سال تولید ملی، با حمایت از سرمایه گذاران مي توان اهداف دراز مدت توسعه شهرستان را با تعامل و همکاری دستگاههای ذیربط عملی نمود.

ایرانیفام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزي نيز با اشاره به مسئولیت مهم اين سازمان در تامین امنیت غذایی جامعه گفت: جهاد کشاورزی با دقت و مدیریت کامل با توجه به امکانات شهرستان های استان، برنامه ریزی برای توسعه کشاورزی را انجام داده و تلاش برآن داردبا امکانات موجود بتواند بهترین عملکرد ممکن درامر توسعه رابه انجام رساند.

مدیر سابق جهاد کشاورزی این شهرستان، توسعه90 درصدی اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار و 80 درصدی تحت پوشش آبیاری بارانی، توسعه آبخیز داری در اراضی شیب دار، اجرای شبکه های اصلی و فرعی در پایاب سدهای موجود در شهرستان، تکمیل مجتمع گلخانه ای میانه، ساماندهی دامداری های سنتی ، توسعه آبزی پروری در پایاب سدها و چاه های کشاورزی با دستیابی به رکورد تولید 820 تن محصولات شیلاتی و کسب رتبه اول تولید محصولات آبزی پروری در استان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی میانه وهمچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی این شهرستان به سقف سالانه 600 هزار تن را بخشی از تلاش این مدیریت در ارتقا جایگاه کشاورزی در اقتصاد این شهرستان ذکر نمود.

زارع تالي افزود:460 هکتار اراضی قابل واگذاری به متقاضیان به منظور توسعه بخش کشاورزی در مناطق روستایی شناسایی و در قالب اجاره های 99 ساله با رعایت قوانین موجود واگذار خواهد شد. /س

برچسب ها: سد ، مناسب ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.