سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی در دیدار رئیس مجمع عالی جمهوری خلق کره شمالی؛

ایران و کره شمالی هر دو در محور مقاومت و مبارزه با امپریالیسم قرار دارند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و کره شمالی هر دو در محور مقاومت و مبارزه با امپریالیسم قرار دارند، گفت: در دوره ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیرمتعهدها، همکاری های ضد امپریالیستی کشورهای عضو این جنبش بیش از پیش نمایان خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی در دیدار کیم یونگ نام، رئیس مجمع عالی جمهوری خلق کره شمالی با تاکید بر اینکه روابط دو کشور باید روز به روز عمیق تر و مستحکم تر از گذشته شود، بر ضرورت بررسی مزیت ها و راهکارهای گسترش همکاری های دوجانبه ایران و کره شمالی تاکید کرد.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، روابط خود را در تمامی زمینه ها با کره شمالی ارتقاء دهد، خواستار تبادل هیات ها و اجرا شدن تفاهم نامه ها وتوافق نامه های دو کشور شد.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و کره شمالی در حال حاضر مطلوب نیست و دو کشور باید تلاش کنند بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده و با تلاش هر چه بیشتر این رقم را به میزان چشمگیری ارتقاء دهند.
 
کیم یونگ نام رئیس مجمع عالی جمهوری خلق کره شمالی نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف و تقویت هر چه بیشتر همکاری های مشترک، گفت: صمیمیت، دوستی و برادری میان دو کشور، ظرفیت مناسبی برای ارتقاء روابط و گسترش سطح مناسبات است.
 
وی با بیان اینکه شرایط بین المللی ایجاب می کند روابط خود را بیش از گذشته تقویت کنیم، اظهار داشت: ایران و کره شمالی کشورهایی هستند که با ایستادگی بر آرمانها و سیاست های خود، اهداف مشترکی را در جبهه ضد امپریالیستی دنبال می کنند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.