سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث خانه‌ي فرهنگ و مرکز مشاوره برای زلزله‌زدگان

سینماگران با کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده، یک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری در یکی از از مناطق زلزله‌زده احداث می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، پرویز پرستویی، یکی از اعضای ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان آذری، با اعلام این مطلب گفت: بعد از بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم و صحبت با بازمانده‌ها و مسئولین محلی با توجه به این که اکثر اقدامات اورژانسی اولیه و کمک‌های فوری مورد نیاز به غیر از اسکان انجام شده که البته اسکان بازماندگان با توجه به آب و هوای منطقه امر بسیار ضروری و فوری است، به نظر می‌رسد آن چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، توجه به مسائل روحی و روانی و خلأهای عاطفی است که بازماندگان به تدریج دچار آن خواهند شد.

این بازیگر افزود: فعالیت سینماگران و سفرشان به منطقه بیشتر به منظور ابراز همدردی با بازماندگان و همچنین حرکتی نمادین برای جلب بیش از پیش افکار عمومی به این موضوع است. در کنار این امر مهم جامعه اصناف سینمایی از محل حمایت‌های به‌عمل‌آمده و منابعی که از طریق مردم و هنرمندان در اختیار قرار گرفته، تصمیم به احداث یک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری گرفت.

پرستویی با بیان اینکه به همین منظور با همکاری مسئولین محلی مطالعات اولیه برای پیدا کردن زمین مناسب در دستور کار است، گفت: احتمالا این مکان در شهر ورزقان باشد که اخبار تکمیلی متعاقبا در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

این بازیگر سینمای ایران تاکید کرد: به نظر می‌رسد کم بودن تعداد تلفات جانی زلزله باعث شده تا ابعاد گسترده و واقعی این حادثه کمتر مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و ما در این سفر از نزدیک شاهد وسعت خرابی‌ها و خساراتی که مردم خوب این منطقه متحمل شده‌اند، بودیم و این لزوم توجه جدی را طلب می‌کند./م

برچسب ها: زلزله ، پرستویی ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.