سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تقویت تولید ملی با اعطای یک لوح و جایزه به نخبگان محقق نمی‌شود

مخترع دارنده نشان لیاقت از سازمان ملل گفت: متاسفانه در کشور ما حمایت از نخبگان تنها به اعطای یک لوح منتهی می شود؛ با این وجود نباید چندان به تقویت تولید ملی در کشور امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان هادی امیدی نسب تصریح کرد: متاسفانه در کشور در بسیاری از مواقع حمایت از نخبگان به اعطای یک لوح و جایزه منتهی می شود؛ غافل از اینکه بايد از ظرفیت آنان در تقویت تولید ملی استفاده شود.

وی افزود: حمایت از نخبگان باید به گونه ای باشد که جامعه از دستاورد نخبگان بهره مند شود و از آن سود ببرد نه اینکه دستاورد علمی فرد نخبه در بایگانی دستگاه های مرتبط با نخبگان خاک بخورد و از آن حمایتی نشود.

دارنده نشان لیاقت از سازمان ملل به دلیل ثبت اختراعات مفید برای آینده بشر، در ادامه با انتقاد از رویکرد مسئولان لرستان در کم توجهی به نخبگان یادآور شد: به عنوان نمونه در حالی که ظرفیت و توانمندی نصب پنل های خورشیدی در سطح شهر خرم آباد وجود دارد، اما متاسفانه دستگاه مربوط برای نصب این پنل ها از متخصصین خارج از استان استفاده کرده است؛ بی آنکه اطلاع رسانی در این خصوص برای شناسایی ظرفیت های موجود در استان انجام داده باشد.

امیدی نسب با اذعان به اینکه صنعت در لرستان صنعتي مرده است، متذکر شد: همین مسئله موجب شده است که تا حدود زیادی ظرفیت نخبگان استان بدون استفاده بماند؛ اگر چه فرصت های پیش آمده را نیز با زد و بندهایی که صورت می گیرد از نخبگان می گیرند و به پیمانکاران فاقد توانمندی های علمی واگذار می کنند./س

برچسب ها: تقویت ، نخبگان ، محقق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.