سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي عطشاني:

"آقاي الف" از حمايت مسئولان بي بهره است /"تلفن همراه رئيس جمهور" زمستان به صدا در مي‌آيد

"آقاي الف" اولين فيلم سينمايي سه بعدي در ايران است كه از حمايت مسئولان بي بهره است.

علي عطشاني كارگردان سينما در خصوص وضعيت سينما، فيلم سينمايي "آقاي الف" و اكران "تلفن همراه رئيس جمهور" به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: تا به امروز دوستان صحبتهايي در خصوص وضعيت نا به سامان سينما و توليدان آن كرده اند كه به نظر من وضعيت نابه ساماني ندارد و ما در حال توليد در اين عرصه هستيم.
وي ادامه داد: يكسري اختلاف سليقه است كه به مرور زمان حل مي شود و با اكران فيلم هاي جديد هم گيشه از وضعيت خوبي برخوردار است.
عطشاني در ادامه به وضعيت دستمزد بازيگران اشاره كرد و اظهار داشت: دستمزدهاي سينمايي تا زماني كه يك قاعده و قانوني نداشته باشد نمي‌توان خيلي قضاوت مثبتي در خصوص آن كرد. دستمزد تمام عوامل يك پروژه از يك تناسب درستي بايد برخوردار باشد تا باعث شكايت برخي از دوستان نشود.
وي در ادامه افزود: امروز در سينماي ما، 60 درصد از هزينه يك فيلم به بازيگر اختصاص داده مي شود و 40 درصد مابقي نصيب ديگر عوامل پروژه كه اين عادلانه نيست.
عطشاني در خصوص فيلم سينمايي "آقاي الف" تصريح كرد: فيلم سينمايي "آقاي الف" يك فيلم سه بعدي با تجهيزات كاملا ايراني است كه در مقايسه با فيلم هاي مشابه اش برتر است.
وي ادامه داد: اين برتر بودن تنها يك ادعا نبوده و طبق مونتاژي كه تا به امروز صورت گرفته باعث شگفتي و تائيد دوستان شده است.
كارگردان فيلم سينمايي "تلفن آقاي رئيس جمهور" در ادامه گفت: ساخت دوربين و طراحي فرمول هاي ساخت فيلم توسط عوامل داخلي صورت گرفته و به هيچ عنوان از توليدات خارجي در كار استفاده نشده است.
وي در خصوص سالن هاي نمايش اين فيلم افزود: در حال حاضر سالن نمايش هم به اندازه كافي براي اين فيلم نداريم و متاسفانه مسئولان تا به امروز هيچ حمايتي به لحاظ مادي و معنوي از اين فيلم نكرده اند.
وي گفت: با وجود اينكه اين فيلم اولين فيلم سينمايي سه بعدي در ايران است و هيچ يك از مسئولان توجهي به  آن نداشته اند.
عطشاني در پايان در خصوص اكران فيلم سينمايي "تلفن همراه رئيس جمهور" خاطرنشان كرد: سجادپور اكران اين فيلم را در زمستان اعلام كرده اما من به هيچ عنوان نگران اكران اين فيلم نيستم  چون معتقدم يك اثر هنري روي تاقچه بالاخره يك زمان اكران مي‌شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.