سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/ رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛

با مراقبت های سیستمی می توان نظارت قوی داشت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز با سیستم سازی و مراقبت های سیستمی این نهادها قابل نظارت هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر روز گذشته در نشست با اعضای شوراها و شهرداران استان گلستان گفت: شهرداری ها و نهادهای عمومی واحد اجرایی و تحت نظارت سازمان بازرسی هستند.

وی خدمات شهرداری ها را گسترده و مسئولیت شوراهای شهر و روستا را سنگین خواند و افزود: رویکرد سازمان بازرسی تقویتی است و در صدد ایجاد سد در راه نهادهای اجرایی نیست.

حجت الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: سازمان بازرسی مدافع جدی شوراها است و آنچه مردم در یک شهر نیاز دارند باید در خود شهر مرتفع شود.

وی ادامه داد: شوراها تجربه خوب، موفق و امری مبارک است و همه امور جامعه باید با مشورت و شورا پیش برود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در کشور باید مدیریت جمعی نهادینه شود و مردم مدیریت توسط منتخبین خود را به عهده بگیرند، در موضوع همفکری، همکاری و تفکر جمعی در کشور مزاج خوبی نداریم.

وی در ادامه گفت: جایگاه شورا جایگاهی مهم است اما اشکالات زیادی هم دارد، نهاد شورا که هنوز نوجوان است باید تقویت شود.

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به مجلس شورای اسلامی در کشور گفت: با توجه به تجربه 100 ساله در پارلمان هنوزبخشی از قوانین مربوط به گذشته است و مشکلاتی در این بخش داریم پس نباید از شورا انتظار بیش از حد داشت.

وی تصریح کرد: من معتقد هستم که وظایف شورا و مسئولیت شهرداری ها باید توسعه پیدا کند، مدیریت جامعه شهری یک بحث اساسی است و تحول باید از داخل شهرداری ها و شوراها آغاز شود.

حجت الاسلام پور محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین شکایات در سازمان بازرسی از شهرداری ها است زیرا بیشترین مراجعه به این نهاد است و بیشترین خدمات نیز از سوی این ارگان است، اما باید به صورت نسبی این میزان شکایات را سنجید.

وی گفت: خود شما باید برای تقویت شورا همت کنید و شورا نیز باید در بازنگری روش های خود و درست و صحیح تصمیم گرفتن و اصلاح رفتار خود تلاش کند.

حجت الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: کشور باید طبق نظم و قانون اداره شود زیرا اجرای قانون برای مردم نفع بیشتری دارد و قانون شکنی و بی انظباتی در کشور مردم را به خطر می اندازد.

وی تاکید کرد: شهردار مدیر خیابان ها، ساختمان ها و زباله های شهر نیست بلکه مدیریت اخلاقی شهر را به عهده دارد و شورایی که به دنبال این امور باشد نیز شورا نیست و ما آن را قبول نداریم.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد کنیم که یک نهاد حقوقی مسلط بر مصوبات نظارت کند. شرایط احراز صلاحیت کاندیداهای شورا نیز باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد./س

برچسب ها: نظارت ، بازرسی ، سیستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.