سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

رشد دو برابری صادرات صنایع دستی کشوردر سال 91

مدیر کل پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صادرات صنایع دستی کشور درسال جاری، رشد دو برابری داشته است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، ملک محمد نجفی، مدیرکل پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با استاندار گلستان گفت: مهمترین راهبرد فعلی این سازمان در سال 91 تحقق جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی به کشور است که جزو ملاک های ارزشیابی مدیران کل این سازمان به شمار می رود.

وی افزود: در همین زمینه در تلاشیم زیرساخت های اساسی و کلان این طرح توسط سازمان مرکزی پیگیری و اجرایی شود تا ادارات کل استان ها در حوزه فعالیت های بومی و محلی بتوانند سهم های تعیین شده را محقق نمایند.

نجفی دومین راهبرد این سازمان را تحقق درآمد 5/1 میلیارد دلاری از محل صادرات صنایع دستی درسال 91 برشمرد و تصریح کرد: در همین رابطه براساس طرحی که در هیئت دولت به تصویب رسید مقرر شده در مرکز هر استان بازارچه و شهرک صنایع دستی راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89، درآمد حاصل از محل صادرات صنایع دستی 300 میلیون دلار بوده و در سال 90 این رقم به 500 میلیون دلار رسید و هم اکنون رشد دو برابری نسبت به سال گذشته داشته ایم.

مدیرکل پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه استان گلستان ازپتانسیل های بالقوه در خصوص گردشگری مذهبی برخوردار است، ادامه داد: مبلغ 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی این سازمان جهت مرمت، بازسازی و آماده سازی مساجد استان گلستان درسال 91 درحال هزینه شدن است.

جواد قناعت، استاندار گلستان نیز در این دیدار با اینکه استان گلستان از جمله معدود استان هایی است که تحرک و پویایی خاص جهت توسعه پتانسیل های گردشگری دارد، گفت: این تحرک مرهون اقدامات چشمگیر در دولت نهم و دهم است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی در استان، افزود: در سال 90، 215 میلیون دلار صادارت غیرنفتی در استان گلستان وجود داشته و در سال91 این رقم به 300میلیون دلار رسیده است.

قناعت تصریح کرد: زمینه های توسعه صادارت صنایع دستی و زیرساخت های گردشگری در استان گلستان، فراهم شده و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق بیش ازپیش صنعت گردشگری، صادرات صنایع دستی و درآمدزایی استان و منطقه باشیم.

گفتنی است، مدیرکل پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دراین سفر، از پروژه های گردشگری استان گلستان از جمله هتل های 5 ستاره بوتانیک وپارتیا و غیره همچنین زیرساخت های گردشگری در سواحل استان بازدید کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.