سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان

320 طرح آسفالت راه روستایی در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان از اجرای بیش از 327 طرح توسعه آسفالت راه روستای در قالب طرح‌های مهر ماندگار در این استان خبرداد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا شاملی در سنندج، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح‌های توسعه در مناطق روستایی استان اجرای آسفالت بیش از یک‌هزار و 558 کیلومتر راه روستایی در سطح استان در قالب طرح‌های مهر ماندگار به تصویب رسیده است.

وی همچنین از اجرای 100 پروژه گازرسانی به روستاهای تابعه استان در قالب طرح‌های مهر ماندگار خبر داد و گفت: با اختصاص به موقع اعتبار و تاش مضاعف مجریان تمامی این طرح‌ها تا پایان خردادماه سال 92 به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان خدمات دولت در روستاهای استان را کم‌نظیر خواند و گفت: بسیاری از روستاهای استان در حال حاضر از امکانات رفاهی و خدماتی زیربنایی از قبیل راه، برق، گاز، آب و شبکه فاضلاب و دیگر زمینه‌ها برخوردار هستند و این روند موجب عمران و آبادانی  روستاها شده است.

به گفته شاملی، در هفته دولت امسال 72 پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای استان با همکاری دهیاری‌ها در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: پارک کودک، بهسازی معابر و ساخت جایگاه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله روستایی از جمله طرح‌های بود که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در روستاهای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شاملی از اختصاص بیش از 178 میلیارد ریال برای آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در این استان خبر داد و گفت: بیش از 125 میلیارد ریال به منظور ارتقا شاخص‌های توسعه روستایی و 47 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی روستایی در سطح استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز در حال حاضر اکثر روستاهای استان از خدمات درمانی مناسب برخوردار هستند.

به گفته مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان، احداث خانه‌های بهداشت برای امور درمانی مردم روستا و احداث جایگاه بهداشتی جمع‌آوری زباله از دیگر اقدامات انجام شده در سطح روستاهای استان است.

شاملی خاطرنشان کرد: با تاسیس دهیاری‌ها در بسیاری از روستاهای استان زمینه افزایش سطح

خدمات‌رسانی به روستاییان فراهم شده و شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها هستیم.

وی در پایان اضافه کرد: مردم روستایی باید به منظور تسریع در روند توسعه مناطق خود با مشارکت و همکاری زمینه عمران و آبادانی روستاها را فراهم کنند./ج1

برچسب ها: کردستان ، توسعه ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.