سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران نشانگر اوج شکل‌گیری حرکت‌های بیداری اسلامی

فرماندار سردشت گفت: در اجلاس عدم تعهد جبهه حق در برابر جبهه كفر و استكبار صف‌آرايی خواهد کرد.

ذبيح‌اله كاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: يكی از برنامه‌هايی كه استكبار علاوه بر تهديدها، تحريم‌ها، جنگ‌ها و مسائل روانی كه تا به امروز با آنها مواجه بوده‌ايم در صدد به ثمررساندن آن است، منزوی کردن جمهوری اسلامی ايران در عرصه‌های بين‌المللی است.

وی برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران را در شرایط کنونی اوج شکل‌گیری حرکت‌های بیداری اسلامی دانست و تأکید کرد: برگزاری این اجلاس اقتدار غرب را به طور جدی به چالش می‌کشد.

وی گفت: تشكيل اجلاس غير متعهدها به ميزبانی ايران يک ظرفيت و زمينه خوبی برای اتحاد كشورهای اسلامی است.

فرماندار سردشت اظهار كرد: يكی ديگر از اهداف اصلی و مهم استكبار جهانی، توسل به روش‌های غير استاندارد است كه مانع پيشرفت كشور جمهوری اسلامی ايران در عرصه‌های علمی، دانشگاهی، اقتصادی، سياسی، مجامع بين المللی و حتی در مسائل ورزشی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در اجلاس غير متعهدها سطح اطلاعات كشورهای شركت‌كننده از معيارهای بين‌المللی بسيار بالاتر است كه اين امتياز نشانگر تأثير ايران در منطقه، خاورميانه، قاره آسيا و حتی در دنيا يک تأثير بی‌بدليل و شگرفی به دنبال دارد كه همه كشورها به آن اعتراف می كنند.

وی گفت: از جمله ديگر مسائلی كه در اين جنبش بايد به آن توجه ويژه‌ای داشت نقش ايران در حل و رفع مناقشات بين‌المللی است كه در حال حاضر غرب در بسياری از مسائل خاورميانه به بن بست رسيده و کشورهای غربی دقيقا می‌دانند كه كليد حل معماهای امنيتی، نظامی، سياسی و بين‌المللی در دست جمهوری اسلامی ايران است.

كاظمی با اشاره به اين جمله كه در عصر حاضر دنيا در يک پيچ تاريخی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است یادآور شد: نقش اسلام و رهبر انقلاب در اين بيداری اسلامی بسيار مهم و برجسته‌تر است زيرا جمهوری اسلامی ايران در كانون توجه كشورهای دنيا قرار دارد كه اين اجلاس در مقايسه با اعتراض‌های گذشته كشورهای غربی، اكثر كشورها در آن حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: محتوايی كه در اين اجلاس مطرح می شود حكيمانه است زيرا سه هدف مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را كه عزت، حكمت و مصلحت برای دستگاه های ديپلماسی كشور دانسته‌اند را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تشكيل اين اجلاس در كشور ايران نشانگر اين است كه نظام اسلامی در مباحث مربوط به كشورهای اسلامی شركت نموده و به اين گونه مسائل اهميت ويژه ای قائل بوده است.

فرماندار سردشت در پايان گفت: در عصر ارتباطات و فناوری و در حال حاضر جنگ روانی و رسانه‌ای كه ميان كشورها وجود دارد كشورهای اسلامی و كشورهای غيرمتعهد بايد يک رسانه بين‌المللی و شبانه‌روزی قدرتمندی را ايجاد نمايند كه پيام صلح، عدالت، دوستی، انسانيت و حتی پيام مظلوميت را در همه جای دنيا پخش نمايد./س

برچسب ها: بیداری ، سردشت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.