سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

451 پرونده قاچاق کالا در گمرک مهاباد تشکیل شده است

مدیر گمرک مهاباد گفت: پنج ماه نخست امسال 451 پرونده قاچاق به ارزش 68 میلیارد ریال در گمرک مهاباد تشکیل شده است.

علی اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: از این تعداد 182 فقره به ارزش 15 میلیارد ریال مربوط به کالاهای مجاز و مجاز مشروط (شامل کالاهای عادی و مصرفی) است و 269 فقره به ارزش 53 میلیارد ریال مربوط به پرونده‌های مشروبات الکلی است.

اشرفی با اشاره به آمار مقایسه‌ای در این زمینه، اظهار داشت: این تعداد پرونده در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد 30 درصد و از نظر ارزش ریالی 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از کل پرونده‌ها در این زمینه 120 فقره پرونده به ارزش 5 میلیارد ریال قطعیت یافته که شامل کالاهای قاچاق بوده و برای فروش به سازمان اموال تملیکی استان تحویل داده شده است.

اشرفی از انهدام کالاهای غیربهداشتی خبر داد و گفت: 30 تن کالای غیر بهداشتی به ارزش 2 میلیارد ریال از جمله البسه‌ مستعمل موسوم به تاناکورا، دارو، مواد غذایی و لوازم آرایش و بهداشتی به دلیل غیر قابل مصرف بودن آن‌ها طبق نظریه بهداشت، توسط سازمان اموال تملیکی و با همکاری گمرک مهاباد منهدم شده است.

وی از صادرات 8 هزار و 300 تن کالا در پنج ماه نخست امسال از گمرک مهاباد خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کالاها 3 میلیون دلار است.

مدیر گمرک مهاباد افزود: میزان صادرات انجام گرفته از گمرک مهاباد در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 83 درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی 31 درصد افزایش یافته است.

اشرفی اعلام کرد: در این مدت برای 750 دستگاه خودروی سواری برای امکان مسافرت‌های خارجی با خودروهای شخصی شهروندان مهاباد و سایر شهرهای جنوب استان پروانه خروج موقت خودرو تنظیم شده است./س

برچسب ها: مهاباد ، قاچاق ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.