سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حضور روساي جمهور ايران و مغولستان صورت گرفت

امضاي 2 سند همکاري مشترک بين ايران و مغولستان

با حضور روساي جمهور ايران و مغولستان 2 سند همکاري مشترک ميان دو کشور به امضا طرفين رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، سند ايجاد کميته مشورتي ميان ايران و مغولستان و سند لغو رواديد گذرنامه هاي سياسي و خدمت براي تسهيل در ارتباط بيشتر مسوولان دو کشور، 2 سند همکاري بود که در حضور محمود احمدي نژاد و البگد رج تساخيا روساي جمهور ايران و مغولستان به امضاي مسوولان دوطرف رسيد.

محمود احمدي‌نژاد عصر ديروز (شنبه) در نشست مشترک هيأتهاي عالي رتبه ايران و مغولستان با بيان اينکه جنبش عدم تعهد ظرفيتي مناسب براي کشورهاي مستقل است، اظهار داشت: همه بايد کمک کنيم تا اين ظرفيت براي تحقق اهداف کشورهاي عضو اين جنبش بيش از گذشته فعال شود.
 
محمود احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه ظرفيتهاي زيادي براي گسترش روابط ايران و مغولستان وجود دارد، تصريح کرد: دو کشور در زمينه هاي اقتصادي داراي ظرفيتهاي بسيار زيادي هستند که هنوز به طور کامل از آنها استفاده نشده و مطمئنا اين سفر گام بلندي در توسعه روابط ميان دو کشور در بخشهاي مختلف خواهد بود.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه گفتگوها و گسترش روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و مغولستان به نفع دو ملت و ساير ملتهاي مستقل خواهد بود، اظهار اميدواري کرد تا دو کشور بتوانند با همکاري يکديگر اقدامات مهم و تأثير گذاري به انجام برسانند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه مبادله انديشه و اطلاعات تاريخي و آمد و شد دانشمندان و صاحبنظران، دو کشور را براي ساختن آينده اي بهتر ياري خواهد کرد، گفت: همه بايد به دنبال ساختن آينده اي بهتر و زيباتر باشيم و از همه تجربيات و ظرفيتهاي تاريخي و فعلي خود براي رسيدن به اين هدف استفاده کنيم.
 
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران هيچ مانع و محدوديتي براي توسعه روابط با مغولستان ندارد، ادامه داد: مطمئناً با بهره گيري از ظرفيتها و اراده مسئولان دو کشور شاهد جهشي در روابط ايران و مغولستان خواهيم بود و اين روابط مي تواند الگويي از همکاريهاي سازنده را در جهان به نمايش گذارد.
 
"تساخيا البگ دورج" رييس جمهور مغولستان نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از جمهوري اسلامي ايران به خاطر ميزباني و برگزاري بسيار خوب شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تصريح کرد: جنبش عدم تعهد يک گروه مقتدر و قوي در صحنه بين مللي و سياسي است و جمهوري اسلامي ايران با توجه به نقش مهمي که در منطقه و عرصه بين الملل دارد، يقيناً در دوره رياست خود موجب اعتلاي اين جنبش خواهد شد.
 
رئيس‌جمهور مغولستان همچنين با اشاره به اشتراکات فرهنگي و تمدني ايران و مغولستان بر لزوم گسترش بيش از پيش مناسبات ميان دو کشور تأکيد کرد.
 
تشکيل گروه مشترک براي انجام مطالعات تاريخي، حضور صاحبنظران و انديشمندان دو کشور در مراسمهاي تاريخي، مبادله انديشه و اطلاعات تاريخي ميان دو کشور، همکاري در حوزه هاي اقتصادي و مبادلات کشاورزي و دامپروري، تبادل تجربيات در حوزه صنعت و معدن، تسهيل در رفت و آمد مسئولين دو کشور با لغو رواديد و گسترش روابط در زمينه هاي فرهنگي و ورزشي از جمله موضوعاتي بود که در نشست هيأتهاي عالي رتبه جمهوري اسلامي يارن و مغولستان از سوي دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.