سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اجاره نشيني براي آسم ضرر دارد

اگر شما هم مبتلا به آسم هستيد، به اين خبر توجه کنيد. محققان متوجه شده‌اند که اجاره‌نشينها بيشتر از صاحبخانه‌ها از مشکلات بيماري آسم در عذابند. علتش هم اين است که بيشتر در معرض آلرژنها يا همان مواد حساسيت زا قرار مي‌گيرند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، موادي که مي‌توانند بيماري آسم را تشديد کنند عبارتند از گرد و غبار،گرده گياهان، موي حيوانات خانگي و انواع کپک و قارچ. بررسي‌ها نشان داده که بيش از نيمي از بيماران مبتلا به آسم از يک ماده حساسيت زا در محيط زندگي خود رنج مي‌برند.
بنابراين اگر اين افراد قدمهايي براي کم کردن تماس با اين مواد بردارند مي‌توانند بهتر بيماري خود را کنترل کنند. اما مشکل اينجاست که اجاره‌نشين‌ها کمتر از صاحبخانه‌ها براي کنترل اين عوامل محيطي اقدام مي‌کنند.
در صورت امکان موکت سرتاسري را از اتاق خواب برداريد، هنگام جارو و گرد گيري در هر زمان از ماسک استفاده کنيد تا گرد و غبار وارد دستگاه تنفستان نشود. از مواد شستشو دهنده‌اي که زود تبخير مي‌شوند کمتر استفاده کنيد. دستگاه‌هاي تهويه با کفايت کار بگذاريد و منابع قارچ‌ها مانند پوشالهاي کولر را تعويض کنيد يا به کلي برداريد. از سيگار کشيدن خود و ديگران در منزل خودداري کنيد.هر 10 روز يک بار پوشش تختخوابها را با آب داغ بشوييد. به حيوانات خانگي اجازه ورود به منزل بخصوص اتاق خواب را ندهيد.
ممکن است بگوييد چه خبر است اين همه تغيير! اما بهتر است بدانيد اگر اين تغييرات را ندهيد ديگر نمي‌توانيد به عنوان يک استراحتگاه به منزلتان پناه ببريد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.