سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهم ترین اخبار "سیاسی" شنبه

مهم ترین عناوین خبری "گروه سياسي" که در روز شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقويت همكاريهای اقتصادی، علمی و فرهنگی با مغولستان، استفاده از تخصص دانشگاهيان براي مديريت غيرمتعهدها ، ارائه تسهيلات به خودروسازان استيضاح وزير صنعت را به دنبال دارد، بررسي طرح تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي و.... است.

همترین عناوین گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب بر تقويت همكاريهای اقتصادی، علمی و فرهنگی تأكيد كردند



 حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز (شنبه) در ديدار رئيس جمهور مغولستان، به اشتراكات تاريخي و فرهنگي ايران و مغولستان از جمله آثار تاريخي و علمي مربوط به دوران حاكميت مغولها در ايران اشاره كردند و افزودند: روابط ايران و مغولستان با چنين پيشينه تاريخي، بايد بيش از پيش گسترش يابد.

هنوز هيچ تسهيلات بانکي به زلزله‌زدگان پرداخت نشده است




 نماينده اهر و هريس با اشاره به اهم مشکلات و نارسايي‌هاي مناطق زلزله‌زده آذربايجان گفت: تا‌کنون هيچ يک از تسهيلات بانکي مصوب دولت به مردم آسيب‌ديده پرداخت نشده است.

بهربرداري از نيروگاه اتمي بوشهر صدرصد بومي شد



عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به راه اندازي کامل نيروگاه بوشهر گفت:‌با تحويل نيروگاه بوشهر به متخصصان کشورمان، بهره برداري از اين نيروگاه به صورت صد درصد بومي شد.

نامه خانواده‌های زندانی در آمریكا به دبیر كل سازمان ملل تقدیم شد




 معاون كنسولی وامور مجلس ایرانیان خارج از كشور گفت: در جریان سفر اخیر بان‌كی‌مون دبیركل سازمان ملل به تهران، خانواده هایی كه عزیزان بی گناهشان در زندان آمریكا بوده و یا در زندان دیگر كشورها در آستانه استرداد غیر قانونی به آمریكاهستند، با تقدیم نامه‌ای خواستارآزادی بی قید و شرط آنها شدند.

ارائه تسهيلات به خودروسازان استيضاح وزير صنعت را به دنبال دارد/ بررسي طرح تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي



عضو کميسيون صنايع مجلس با اشاره به تصميم دولت مبني بر ارائه يك هزار ميليارد تومان تسهيلات به صنعت خودروسازي کشور گفت: ارائه تسهيلات به خودروسازان استيضاح مهدي غضنفري وزير صنعت،‌ معدن و تجارت را به دنبال خواهد داشت؛ بايد بخش خصوصي را در صنعت خودروسازي تقويت کنيم که هم قادر است ارتقاء کيفيت محصولات خود را تامين کند و هم از نظر اقتصادي خود را برگرداند.

وظیفه دارم با همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تعامل کنم
دبیر کل سازمان ملل متحد در نخستین واکنش به انتقادات آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد سفرش به ایران، گفت: به عنوان دبیر کل مهمترین نهاد بین المللی وظیفه دارم با همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تعامل کنم.

استفاده از تخصص دانشگاهيان براي مديريت غيرمتعهدها


دبير سياسي اتحاديه دوم دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اساتيد و دانشگاهيان و کساني که در امور مسائل داخلي و خارجي کشور و حقوق بشر تخصص دارند بايد وارد ميدان شوند و با آسيب شناسي که انجام مي‌دهند راه‌کارهايي را براي اداره هرچه بهتر اين جنبش به مسئولين بدهند.

تأكيد رهبر انقلاب بر استفاده از جنبش عدم تعهد براي جلوگيری از اعمال فشار قدرتهای زورگو بر كشورهای مستقل

 حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز در ديدار رئيس جمهور گينه بيسائو، جنبش عدم تعهد را ظرفيت بسيار خوبي براي انواع همكاريهاي ميان اعضاء، دانستند و گفتند: اگر اعضاي اين جنبش، همكاريهاي گسترده اي را در چارچوب جنبش عدم تعهد تدوين كنند، تلاش قدرتهاي زورگو براي تحريم و فشار بر كشورهاي مستقل از بين خواهد رفت.

حباب پارچین ترکید/ اعتراف بی سابقه آژانس درباره ماهیت عملیات عمرانی در پارچین



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، با وجود تلاش وسیع برای سیاه نمایی درباره روند همکاری ایران و آژانس، در اعترافی بی سابقه به جنجالی‌ترین بحث این روزهای برنامه هسته ای ایران، یعنی بازدید از پارچین، به نحو روشنی پاسخ داده است.

ايران براي حصول اطمينان از همكاري ميان كشورهاي عضو داراي عزمي راسخ است



 سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها با صدور بيانيه‌اي مشترك، از برگزاري اجلاس سران اين جنبش و ميهمان‌نوازي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس قدرداني كردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.