سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدي فضائلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران در فرصت 3 ساله رياست بر جنبش عدم تعهد بايد ظرفيت‌هاي آن را عملياتي كند

کارشناس مسائل سياسي با تاکيد بر لزوم استفاده از فرصت مغتنم رياست سه ساله ايران بر جنبش عدم تعهد گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد بتواند ظرفيت‌هايي که در جنبش عهدم تعهد وجود دارد، در بخش‌هاي مختلف سياسي، بين‌المللي، اقتصادي و فرهنگي پايه‌ريزي و در صحنه عمل آنها را عملياتي کند.

مهدي فضايلي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در ارزيابي برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: علي‌رغم تلاش گسترده غرب به خصوص آمريکا و رژيم صهيونيستي اجلاس نم به خوبي برگزار شد‌ و از نظر کمي و کيفي، تعداد شرکت‌کنندگان و هيئت‌هاي حاضر در طراز بهترين اجلاس‌هايي بود که جنبش عدم تعهد در طي اين چند سال تاسيس برگزار کرده است.


*اجلاس نم يک موفقيت بزرگ ديپلماسي براي جمهوري اسلامي ايران

فضائلي افزود: نفس برگزاري اجلاس نم در حقيقت يک موفقيت بزرگ از نظر ديپلماسي براي جمهوري اسلامي ايران و شکست براي آمريکا و رژيم صهيونيستي محسوب مي‌شود.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به مطالب مطرح شده در اجلاس تصريح کرد: فرمايشات مقام معظم رهبري از عمق، اهميت و توجه دقيق به شرايط کنوني دنيا و همچنين برخورداري از صداقت و شجاعت مقابله با خواست نظام سلطه حکايت داشت.

وي فرمايشات مقام معظم رهبري را از اظهارات ساير شرکت‌کنندگان جامع‌تر و قابل بحث‌تر دانست و افزود: نکات برجسته و ويژه در بيانات مقام معظم رهبري در اظهارات هيچ يک از حاضرين مطرح نشد، تمامي نکات مهم موجود در صحبت‌هاي ديگران در فرمايشات مقام معظم رهبري به صراحت و شفاف بيان شد.

*ميزباني و برگزاري اجلاس در تهران نشانگر سطح بالاي توانمندي قدرت سياسي
وامنیتی

مديرعامل موسسه سروش پيرامون کيفيت برگزاري اجلاس تصريح کرد: بر طبق مشاهدات و نظرسنجي در بين شرکت‌کنندگان نتيجه برگزاري اجلاس حکايت از موفقيت‌آميز بودن آن دارد و شايان ذکر است که برگزاري چنين اجلاس‌هايي در توان همه کشورها نيست لذا ميزباني و برگزاري اين اجلاس در تهران نشانگر سطح بالاي توانمندي و قدرت سياسي و امنيتي نظام جمهوري اسلامي ايران است که به نحو احسن از عهده آن بر‌آمد.

وي با اشاره به تلاش سرويس‌هاي امنيتي غرب در جهت ناامن کردن اجلاس نم بيان داشت: علي‌رغم تلاش‌هاي غرب براي تحت‌الشعاع قرار دادن امنيت برگزاري اجلاس در ايران، به لحاظ کيفيت ميزباني و رعايت پروتکل‌ها و تشريفات حائز اهميت بود.

*ديدارهاي دو جانبه زمینه‌ساز حرکت‌های آینده اجلاس

فضائلي ديدارهاي دو جانبه روساي شرکت‌کننده با مقامات جمهوري اسلامي ايران را زمينه‌ساز براي حرکت‌هاي بعدي اجلاس دانست و ادامه داد: بسياري از مطالبي که مقام معظم رهبري در ديدارهاي دو جانبه مطرح کردند، نکات قابل توجه و زمينه‌ساز براي تعاملات بيشتر بين کشورها است و مطرح شدن مباحث اقتصادي نيز بين بخش‌هاي اقتصادي ايران به خصوص در حوزه انرژي از درجه اهميت برخوردار است.

اين کارشناس رسانه حضور شخصيت‌هاي سياسي دنيا مانند بان‌کي‌مون و مرسي را بسيار مهم دانست و اذعان داشت:  نقش حضور دبير کل سازمان ملل و مرسي در ايران، بخشي از صحبت‌هاي مطرح شده از سوي آنان و ديدارشان با مقامات جمهوري اسلامي ايران از نکات مهمي است که به راحتي از آن نمي‌توان گذشت.

*جمهوری اسلامی ایران در مدت ریاست بر نم، ظرفیت‌ها را به بهره‌برداری برساند

وي با تاکيد بر لزوم استفاده از فرصت مغتنم رياست سه ساله ايران بر جنبش عدم تعهد گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد بتواند ظرفيت‌هايي که در جنبش عهدم تعهد وجود دارد، در بخش‌هاي مختلف سياسي، بين‌المللي، اقتصادي و فرهنگي پايه‌ريزي کند و در صحنه عمل آنها را عملياتي کند.

اين کارشناس مسائل سياسي خاطر‌نشان کرد: برگزاري اين اجلاس، جايگاه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران و به عبارتي پرستیژ و بالاتر از آن قدرت تاثير‌گذاري را ارتقاء بخشيد که يک موفقيت بزرگ براي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، فضائلی ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.